חדשות בריאות

הממשלה תדון בהטלת עוצר בחג השני; נתניהו יבחן בחמישי חזרה לשגרה

בין ההגבלות החדשות שיאושרו בממשלה: איסור יציאה מהמרחב הביתי מיום שלישי בשעה 17:00 ועד יום חמישי בבוקר; איסור על יציאת תושבים מיישוביהם החל מיום שלישי בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 6:00. נתניהו זימן את חברי הממשלה לדיון ביום חמישי בנושא אסטרטגיית היציאה מהמשבר

מחסום משטרתי לאכיפת הסגר הכלל בכביש 60 מחוץ לירושלים, ביום שישי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)מחסום משטרתי לאכיפת הסגר הכלל בכביש 60 מחוץ לירושלים, ביום שישי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הממשלה תדון היום (שני) בהטלת מגבלות בשביעי של פסח, מימונה וסוף השבוע, בדומה למתכונת שנערכה בליל הסדר. הדיון נקבע בשל חשש משרד הבריאות כי אזרחים ינצלו את אווירת החג השני והחגיגות הנלוות לפגישות עם בני משפחה ומכרים, ובכך יפרו את מדיניות הריחוק החברתי שנועדה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן במקביל את חברי הממשלה לדיון ביום חמישי ב-15:00 בנושא אסטרטגיית היציאה מהמשבר.

בין ההגבלות החדשות שיאושרו בממשלה: איסור יציאה מהמרחב הביתי מיום שלישי בשעה 17:00 ועד יום חמישי בבוקר; איסור על יציאת תושבים מיישוביהם החל מיום שלישי בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 6:00; וחגיגות המימונה יבוטלו. עם זאת, המגבלות על מקומות העבודה יישארו כפי שהיו קודם ליל הסדר.

רחוב יפו בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)רחוב יפו בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לפי שני שרים המעורבים בקבלת ההחלטות, "ללא ירידה של מספר הנדבקים מדי יום לעשרות בודדות לא יהיה מה לדבר על חזרה הדרגתית לשגרה". השרים, שאמרו את הדברים לחדשות 12, הוסיפו כי הדיון על אסטרטגיית היציאה תובא לאישור רק בשבוע הבא. "נתניהו לא ממהר ופועל בזהירות ותקופת החג השני והמימונה היא מבחן גדול לציבור הישראלי. התחושה היא שהציבור קצת באופוריה שהנה זה מאחוריו אבל לא תהיה חזרה לשגרה אם תהיה התרופפות", אמר גורם בכיר אחר.

את התוכנית לחזרה לשגרה שתידון בסוף השבוע הגו צוותים במטה לביטחון לאומי (המל"ל), המרכז את המאבק ליישור עקומת ההתפשטות בישראל, והיא מבוססת על יותר מעשר חלופות שהוגשו למטה על ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים, גופי מחקר ואנשי אקדמיה. המתווה הסופי, שמשלב בין כל חוות הדעת שהוגשו, שם במרכזו את העיקרון המנחה לפיו תתקיים חזרה הדרגתית קודם של הסקטור הרווחי ביותר למשק, ואילו עסקים הנוגעים לפנאי ובילוי הכוללים התקהלויות יהיו האחרונים לחזור לפעילות. התוכנית מפרטת ארבעה שלבים שיתקדמו במרווחים של שבועיים לפחות זה מזה. אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה ישובו אחרונים לשגרה, רק לאחר השלמת כל השלבים. טרם ברור מתי תתחיל התוכנית.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע היום כי מעתה יוכלו גם פקחים עירוניים לאכוף את מגבלות התנועה, שיהוו סיוע לשוטרים. במכתב ששלח ליו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, חיים ביבס, נכתב כי הפקחים יוכלו לחלק קנסות לתושבים ששוהים במרחב הציבורי בניגוד לתקנות לשעת חירום.

ארדן ביקש מביבס להעביר את ההנחיה לכל הרשויות כדי שהאכיפה תחל בהקדם האפשרי. עד כה הוסמכו הפקחים לקנוס בתי עסק שפעלו בניגוד להוראות, וכעת לאחר תהליך הסמכה שיזם המשרד לביטחון הפנים, הם יופעלו על ידי הרשויות המקומיות גם במרחב הציבורי, בתיאום עם משטרת ישראל ומשרד המשפטים.

תגיות:נגיף הקורונהעוצר כללי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה