חדשות בריאות

יולדת נדבקה בקורונה, מצבה קל

מיד לאחר הלידה, הופרד התינוק מאמו על מנת למנוע את הידבקותו בנגיף. בבית החולים מאיר נגמלו 3 חולי קורונה ממכשירי ההנשמה, ומצבם התייצב

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

לבית החולים זיו בצפת הובאה אמש (ראשון) יולדת צעירה בת 21 מירושלים, שאומתה במהלך הלידה כחולת קורונה. מצבה מוגדר קל.

מבית החולים נמסר, כי היולדת הגיעה עם כאבים בבטנה וחום גבולי, וצוות חדר הלידה התמגן בהתאם. נלקחו ממנה דגימות לאבחון החשד לקורונה, ובמקביל היא הושמה בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקה. כשהייתה בתהליך מתקדם של הלידה, בחדר ייעודי לכך ונפרד מיתר היולדות, התקבלה תשובה חיובית שאימתה את החשש כי אכן נדבקה בקורונה.

מיד לאחר הלידה, הופרד התינוק מאימו על מנת למנוע את הידבקותו בנגיף. כאמור, מצבה של היולדת קל, והיא הועברה למחלקת ההתפרצות בבית החולים, המיועדת לטיפול בחולי קורונה. במחלקת זו מאושפזים, נכון לעכשיו, 6 חולים: 3 במצב קל, שניים במצב בינוני ואחד מונשם במצב קשה.

בבית החולים מאיר בכפר סבא עדכנו הבוקר, כי 3 חולי קורונה שמצבם הוגדר קשה נגמלו ביממה האחרונה ממכשירי ההנשמה. מצבם התייצב, והם הועברו מהיחידה לטיפול נמרץ נשימתי למחלקת הקורונה של בית החולים. חולה נוסף נמצא בתהליכים מתקדמים לגמילה מהנשמה. במחלקות המיוחדות של בית החולים לטיפול בחולי קורונה מאושפזים 43 חולים, מתוכם 5 מונשמים ו- 12 במצב בינוני.

פרופ' דוד שטרית, מנהל מערך הריאות (כיום קורונה) בבית החולים, הסביר: "מדובר בחולים שהגיעו אלינו במצב קשה עם מחלות רקע והצללות ריאתיות דו-צדדיות. הם טופלו בצורה אינטנסיבית, עם מערכות הנשמה מתקדמות ואמצעי עזר נוספים המאפשרים חימצון משופר לחולים. לאחר מספר ימים הם עברו גמילה מוצלחת מהנשמה, והועברו היום למחלקת קורונה. עובדות אלו מפיחות תקווה, שבטיפול אינטנסיבי מסור קיים פוטנציאל לגמילה והנשמה גם בחולים הקשים".

 

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים זיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה