חדשות בריאות

חולה קורונה נלכד על האוטובוס לירושלים – עשרות ייכנסו לבידוד

חולה קורונה עלה בזדון לאוטובוס המוביל לבירה, ומידע שהתקבל במוקד המשטרתי הוביל ללכידתו. החולה נעצר לחקירה בחשד להפצת מחלה ולנהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח

תמונת אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי עצרה חולה קורונה על אוטובוס אגד שהיה בדרכו לירושלים. לפי הודעת המשטרה, המבצע לאיתורו התאפשר בעקבות מידע שהתקבל במוקד המשטרתי שהצביע על חולה מאומת שסיכן את כלל הציבור ועלה על אוטובוס ציבורי. מבדיקה שנערך באשר למקום הימצאותו, עלה כי החולה נמצא ככל הנראה על אוטובוס ציבורי העושה דרכו בכביש מספר 1.

שוטרים שהיו ערוכים באזור מחלף חמד הצליחו תוך דקות לעצור את האוטובוס כשעליו 34 נוסעים, בניגוד לצו של משרד הבריאות, וכן איתרו ביניהם את החולה בנגיף ועצרו אותו לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון. השוטרים הסבירו לכלל הנוסעים כי היו ככל הנראה במגע עם חולה מאומת, והם נדרשים להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. בנוסף, לנהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם, והוא עוכב להמשך חקירה.

קודם לכן הודיעו במשטרה כי יחידת הסייבר בלהב 433 סיימה לחקור ארבעה חשודים בהפצת הודעות כזב (פייק ניוז), תושבי תל אביב, פתח תקוה, כפר סבא וחיפה. על פי החשד, הארבעה שלחו במקרים נפרדים הודעות כזב בנוגע לחובה של אזרחים להימצא בבידוד ולקנסות שיוטלו עליהם.

על פי החשד, הארבעה עשו שימוש במספר טלפון לא מזוהה ושלחו מסרונים תוך שהם מתחזים לנציגי שירות של משרד הבריאות. "בכך הם גרמו לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם", נמסר מהמשטרה. "בימים הקרובים יועברו התיקים לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי".

בשבוע שעבר מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה על העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, של צעיר בן 33 ששלח מסרונים פיקטיביים שנחזו למשרד הבריאות לשתי נשים, בהם נכתב כי מכשירי הטלפון שלהן אוכנו על ידי הרשויות. לפי ההודעה שהועברה לחשוד, עדי טפר מראשון לציון, הוא צפוי להיות מואשם בביצוע עבירות של העברת מידע כוזב במחשב והטרדה באמצעות מתקן בזק.

על פי מכתב השימוע, שנשלח על ידי עו"ד עמוס איתן, הצעיר שיגר ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, באמצעות אתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים מזויפים. החשוד שלח את ההודעות באופן שהציג את שולחיה כמשרד הבריאות, בהן נאמר כי מכשיר הטלפון שלהן אף אוכן בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות.

תגיות:נגיף הקורונהאוטובוסירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה