חדשות בריאות

הסיוע לבני ברק עבר לאחריות צה"ל; החמרה במצבו של צעיר בן 22

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-7,030, בהם 115 במצב קשה. נתניהו הורה לצה"ל להעניק סיוע אזרחי לתושבי בני ברק, ש-966 מתושביה חולים בקורונה, שהוכרזה הלילה בידי הממשלה כ"אזור מוגבל"

בני ברק בסגר (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)בני ברק בסגר (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-7,030, בהם 115 במצב קשה. 95 מהחולים מונשמים, 144 במצב בינוני והיתר - 6,378 - במצב קל. 357 החלימו לחלוטין.

בבית החולים אסותא באשדוד עדכנו על החמרה במצבו ביממה האחרונה של צעיר בן 22 שאובחן כחולה קורונה. הצעיר, אפיק סוויסה, פונה בתחילת השבוע לבית החולים שבעיר מגוריו, ועם הגעתו הוחלט על הרדמתו. לפי הודעת בית החולים, הוא יועבר לבית החולים איכילוב בתל אביב. בבית החולים הסבירו כי על אף שהוא מורדם ומונשם, הוא לא מצליח לחמצן את רקמותיו. "בתיאם עם המשפחה הוחלט על העברתו להמשך טיפול 'אקמו' (טיפול המאפשר חימצון דרך הדם) בבית החולים איכילוב", עדכנו.

הכניסה הראשית לבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)הכניסה הראשית לבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

בצהריים הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לצה"ל להעניק סיוע אזרחי לתושבי בני ברק, שהוכרזה הלילה בידי הממשלה כ"אזור מוגבל". לפי הודעת נתניהו, אכיפת ההגבלות מוטלת על המשטרה. בהודעה לא הוסבר במה כרוך הסיוע ובאיזה היקף.

סגן ראש העיר בני ברק, גדליהו בן שמעון, תקף את החלטת הממשלה להטיל סגר על עירו וטען כי הוא עשוי להוות "מלכודת מוות לזקני העיר". לדבריו, "רבים מהתושבים נוהרים למספר סופרמרקטים מצומצם ובכך גדלה סכנת ההידבקות. בניגוד לעוצר שבו הצבא לוקח אחריות מלאה על מאות אלפי התושבים ומספק מזון ותרופות, כאן נעשתה חצי עבודה שמגבירה את סכנת ההידבקות ועלולה לעלות בחיי אדם. נדרש חישוב מסלול מחדש".

סגירת רחובות בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)סגירת רחובות בבני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

לפיי תקנות החירום החדשות שהוחלו על בני ברק בלבד, שנכון לעכשיו אובחנו בה 966 חולים בקורונה, תיאסר - בנוסף לתקנות האוסרות יציאה למרחב הציבורי בכל ערי הארץ - לתושביה יציאה ממנה למעט במקרים מיוחדים כמו צורך רפואי. כמו כן, ספקי מזון שיטור ורפואה יוכלו להיכנס בהתאם לצורך, וכן אדם יורשה לצאת להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד אל הורה המתגורר מחוץ לאותו אזור.

ניצב-משנה שלומי שגיא, קצין אג"ם של מחוז דן במשטרה, אמר: "מ-05:30 פרסנו מחסומים בעיר. מי שתושב בני ברק לא יכול לצאת ומי שלא תושב העיר לא יכול להיכנס. כל רכבי אספקת מזון ודלק נכנסים באין מפריע. הסופרים ורשתות השיווק יכולים למלא את אספקתם - רק שיעמדו בתקנות. רוב התושבים עומדים בתקנות, אם יהיו הרבה הפרות - ניכנס עם מאות שוטרים".

"משמר הגבול יהיו בבני ברק ללא נשקים. אנחנו נאפשר מעבר ברחוב ז'בוטינסקי מצד לצד, ובמקביל בוחנים את האפשרות לסגור את ז'בוטינסקי עד לבן גוריון ממזרח למערב", הוסיף. "יש בעיר כוחות סמויים והרבה מאוד רחפנים לאיתור תפילות". לדברי נצ"מ שגיא, אתמול חילקה המשטרה עשרות דוחות בשתי ישיבות שפעלו אתמול. באחת מהן, ישיבת פוניבז', נלכד חולה קורונה שהגיע להתפלל בציבור על אף שידע כי הוא נשא של הנגיף הקטלני.

תגיות:נגיף הקורונהבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה