חדשות בריאות

הממשלה הכריזה: בני ברק – "אזור מוגבל"

שרי הממשלה אישרו תקנות חדשות לשעת חירום, המאפשרות להכריז על הגבלות תנועה באזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואת קורונה משמעותית. בהמשך לכך, הוחלט להכריז על בני ברק כ"אזור מוגבל", צעד שיאפשר להגביל את הכניסה אליה והיציאה ממנה. בשל התחלואה הגבוהה בעיר, כ- 4,500 תושבים בגילאי 80 ומעלה יפונו לבידוד במלוניות ייעודיות שיופעלו על ידי פיקוד העורף

בני ברק, אתמול (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)בני ברק, אתמול (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הערב (חמישי), בישיבה טלפונית, תקנות חדשות לשעת חירום, הקובעות כי היא תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים כ"אזורים מוגבלים", במידה וקיימות בהם אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה. ועדת שרים, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוסמכה להכריז על "אזורים מוגבלים", במסגרת המאמץ למנוע את התפשטות הנגיף. בהמשך להחלטה זו, החליטו השרים להכריז על בני ברק כ"אזור מוגבל" למשך שבוע, עם אפשרות הארכה ב- 5 ימים נוספים בכל פעם, עד לסף של 21 ימים. ההכרזה תאפשר להגביל את הכניסה לעיר ואת היציאה ממנה.

בעקבות ההחלטה, היציאה מבני ברק – ומכל אזור אחר שיוכרז כ"אזור מוגבל" – תתאפשר רק במקרים חריגים, הכוללים בין היתר: קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור זה; הליך משפטי שמחייב נוכחות; שוטר, חייל או איש צוות רפואי היוצא מהאזור במסגרת תפקידו; והלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. גם הכניסה לאזור המוגבל תתאפשר במקרים חריגים בלבד, ביניהם: כניסת גוף הצלה, משטרה, צה"ל והגנה אזרחית, שנועדה לצורך מתן סיוע אזרחי; כניסת אדם המתגורר דרך קבע באזור; כניסת עובדי רפואה, באישור משרד הבריאות; וכניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

בישיבת הממשלה הוחלט גם לקבוע חובת בידוד של 14 יום, במקום ייעודי לכך מטעם המדינה, לכל מי שחוזר מחו"ל שאין באפשרותו לקיים את תנאי הבידוד בביתו או במקום אחר. עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל, כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר. המדינה תספק למבודד מוצרי מזון ומוצרי ניקיון.

במסגרת התקנות נקבע בנוסף, כי חוזר מחו"ל או אדם המצוי בבידוד, שהפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בסך 5,000 שקלים.

מוקדם יותר הערב דווח, כי שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון נפתלי בנט גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בבני ברק, לאור המשך התפשטות הקורונה בעיר. השניים סיכמו על העברתם של כ- 4,500 תושבי העיר, בגילאי 80 ומעלה, לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף. המתווה הוצע מתוך הבנה, כי האוכלוסייה הקשישה מצויה בסיכון הגבוה ביותר, ולכן יש להוציאה בהקדם מהעיר, המאופיינת בצפיפות רבה.

המהלך, שזכה לאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתבצע בתיאום עם מטה המאבק בנגיף הקורונה בבני ברק, בראשות ראש העיר אברהם רובינשטיין ואלוף (במיל') רוני נומה.

עוד הוחלט, כי האוכלוסייה בגילאי 60-80 תישאר בבידוד ביתי הרמטי ככל האפשר, במקביל להקפדה על כללי הזהירות בקרב כל תושבי העיר – ריחוק חברתי, חיטוי, חבישת מסיכות פנים ועוד.

שר הביטחון נפתלי בנט, הערב (צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

תגיות:בני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה