חדשות בריאות

גם לאחר שעזב את החדר, האדם עלול להשאיר באוויר את נגיף הקורונה

על פי מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת נברסקה, נגיף הקורונה עלול להישאר באוויר גם לאחר שהנשא עזב את החדר. עם זאת, לא בטוח בוודאות שאפשר להידבק בצורה שכזו

  • ח' ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כידוע, ישנן שתי דרכי הדבקה עיקריות לנגיף הקורונה. הראשונה היא הדבקה טיפתית, כלומר כניסה של רסיסי טיפות מאדם אשר נושא את הנגיף אל מערכת הנשימה של אדם בריא שנמצא בסמוך אליו. השניה היא מגע – כאשר אדם בריא נוגע, למשל, בידו של נשא, לאחר שזה השתעל או התעטש לתוכה, ולאחר מכן נוגע בפנים – בפה, באף או בעיניים, כך שהנגיף חודר אל תוך הגוף.

האם יש דרכים נוספות להידבק? האם הנגיף נשאר באוויר גם אחרי שהמטופל עוזב את החדר? והאם אפשר להידבק באופן כזה?

מחקר שערכו מדענים באוניברסיטת נברסקה בדקו חדרים ומסדרונות במרכז הרפואי של האוניברסיטה, שבהם שהו בבידוד אנשים שאובחנו בקורונה. החוקרים מצאו בחדרים הללו דגימות של גנים אשר שייכים לנגיף הקורונה. דגימות האוויר שנלקחו מ-11 חדרי בתי חולים הכילו רמות ריכוז גבוהות של קורונה, ודגימות דומות נמצאו גם במסדרונות שמחוץ לחדרים, שבהם נמצאים הצוותים הרפואיים.

המחקר, עם זאת, לא בדק האם ישנה בפועל אפשרות להידבק משאריות הנגיף שבאוויר. מטרת המחקר היתה רק להדגיש עד כמה חשוב לדאוג לציוד מיגון לצוותים הרפואיים. בנוסף, עלה מתוך המחקר גם הנושא של לחץ שלילי בחדרי הבידוד – אשר מונע מעבר של אוויר מתוך החדר החוצה, ומעבר של גנים של נגיף הקורונה מתוך חדר הבידוד.

מוקדם מדי לדעת אם שאריות הנגיף הללו אכן יכולות לגרום להדבקה, ויש צורך במחקרים נוספים לשם כך.

תגיות:חדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה