חדשות בריאות

שר הפנים מבהיר: בתוך בני ברק אין הגבלות חריגות משאר הארץ

בעקבות הודעת ראש הממשלה על הטלת "מגבלות חדשות" על העיר בני ברק, בלשכת דרעי הבהירו בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל – 100 מטרים ממקום המגורים או לצורך הצטיידות במזון, וההגבלות שהוטלו הערב נוגעות לכניסות והיציאות של העיר בלבד

שוטרים בכניסה לבני ברק, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)שוטרים בכניסה לבני ברק, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הבהיר הערב (רביעי) בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ההגבלות המדוברות על בני ברק אינן שונות מאלו של כל תושבי הארץ. לפי הודעת דרעי, בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל – 100 מטרים ממקום המגורים או לצורך הצטיידות במזון, וההגבלות שהוטלו הערב נוגעות לכניסות והיציאות של העיר בלבד. "כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק", הוסיף שר הפנים.

דרעי ונתניהו בכנסת, בראשית מרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי ונתניהו בכנסת, בראשית מרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בצהריים הודיע ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ללשכת ראש הממשלה כי אם לא יוחלט עד השעה 22:00 על הטלת סגר על שכנתו החרדית, תוגש עתירה בנושא לבג"ץ, זאת, בעקבות שיעור התחלואה מנגיף הקורונה שנחשב למספר 2 בישראל, אחרי ירושלים. במכתב, שמוען לשר הביטחון נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, ציינה העירייה כי פניות שהועברו למזכירות הממשלה זכו להתעלמות מצד הבכירים.

למרות המגבלות שהוכרזו הערב על ידי נתניהו, שהגדיר אותן כ"חדשות", בשטח לא נעשה כל שינוי. כבר אתמול החלו במשטרה במבצע בלתי פורמלי להידוק הסגר על תושבי בני ברק, במסגרתו הוצבו שוטרים בכניסות הראשיות לעיר החרדית וכל הנכנסים אליה נדרשים להסביר את מטרת ביקורם – אם אינם תושבי העיר ורוב קבוצת נכנסים זו אתמול אולצה לחזור כלעומת שבאה. המהלך בא בעקבות פנייתו של ליצמן לראש הממשלה בבקשה כי יטיל סגר מלא על העיר. עם זאת, בעירייה שבו והצהירו אמש על התנגדותם, וטענו כי המהלך לא יביא לצמצום התפשטות המחלה בעיר. "אי אפשר לבנות כלא חדש – כלא בני ברק, המציאות לא תאפשר זאת", מסר ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין.

מתנגד לסגר. ראש עיריית בני ברק רובינשטיין (צילום: פלאש 90)מתנגד לסגר. ראש עיריית בני ברק רובינשטיין (צילום: פלאש 90)

לדברי ראש העיר, "התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו. הסגר לא ירפא את המחלה". גם סגנו של רובינשטיין, גדליהו בן שמעון, תקף את ההחלטה להטיל סגר על בני ברק ואמר כי היא נובעת משיקולים "פופוליסטיים", שנועדו "למצוא חן בעיני ראש העיר השכן מרמת גן", שביקש אמש מנתניהו וליצמן להודיע על המהלך. "הטלת סגר על העיר תהיה מכת מוות לעסקים ולא תסייע כלל במניעת התפשטות המגיפה", הוסיף בן שמעון.

במהלך נאומו הערב הודיע ראש הממשלה כי הכניסות לבני ברק וממנה "יצומצמו למינימום", והבטיח כי הממשלה תדאג לצרכי התושבים. בנוסף, נתניהו הודיע כי כל משפחה תקבל 500 שקל לחשבון הבנק – עבור כל ילד עד גיל 18 (עד 4 ילדים). גם קשישים יקבלו מענק כספי של 500 שקל.

תגיות:בני ברקאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה