חדשות בארץ

אחרי 17 שנה: כחלון הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

עם תום מסיבת העיתונאים הערב במשרד האוצר, הכריז השר כחלון על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "לאחר יותר מ-17 שנה בשירות הציבורי, עם הרכבת הממשלה אני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים", אמר

כחלון בכנס לשכת עורכי הדין, ביוני (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)כחלון בכנס לשכת עורכי הדין, ביוני (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כחמש שנים לאחר שחזר למערכת הפוליטית עם מפלגת כולנו, המפלגה החברתית שהקים, שר האוצר משה כחלון הודיע הערב (שני) על פרישה מהחיים הפוליטיים עם השבעת הממשלה החדשה. "לאחר יותר מ-17 שנה בשירות הציבורי, עם הרכבת הממשלה אני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים", אמר כחלון עם תום מסיבת העיתונאים במשרד האוצר, במהלכה הציג את התוכנית הכלכלית למשק לסיוע מהיחלצות ממשבר הקורונה בישראל.

"בכל שנותיי עשיתי כמיטב יכולתי כדי לשרת את העם והמדינה. עשיתי זאת על פי ערכים יהודיים וציוניים שהובילו אותי מבית הוריי – לפעול למען צמצום הפערים בחברה הישראלית וקידום האוכלוסיות המוחלשות", הוסיף שר האוצר. "אני מסיים את תפקידי בסיפוק. העשייה נעשית לא רק מהכנסת והממשלה, היא זורמות אצלי בדם. אני משוכנע שאמשיך לשרת את הציבור בכל מקום שבו אהיה, גם כאזרח מהשורה".

נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה, בדצמבר (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה, בדצמבר (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

ההחלטה לפרוש מהזירה הפוליטית התגבשה אצל כחלון כבר בינואר, אז קיים שיחה אישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפניו נימק את פרישתו בתחושת המיצוי שהוא חש לאחר חמש שנים אינטנסיביות במשרד האוצר. נתניהו ניסה להניא את כחלון מהמהלך ושכנע אותו להישאר גם בסבב הבחירות במרץ, אולם כחלון השיב שלהחלטה לוותה לא רק תחושת מיצוי, אלא גם כוונה להקדיש זמן למשפחה ולשני נכדיו. לבסוף החלט כחלון להמשיך את כהונתו מטעם הליכוד עד לאחר הבחירות, במהלכן כיכב בקמפיינים הכלכליים של המפלגה.

אולם, עוד קודם לכן, בספטמבר, גמלה בליבו ההחלטה לפרוש – מה שהוביל לשורת פרסומים בנושא שזכו להכחשה גורפת מצדו של כחלון. אחד מהדיווחים אף הוביל את השר למהר ולהודיע בטוויטר כי השמועות על פרישתו נובעות מכך ש"‏השמאל רוצה שאפרוש אבל אני פה כדי להישאר ולהביא הישגים לעם ישראל". עוד אמר אז כי לאור שיבוצו במקום 5 ברשימת הליכוד, כעת יש בידיו "פי 10 יותר כוח לעבוד בשבילכם, אזרחי ישראל".

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה