חדשות בריאות

נתניהו: תיאסר התקהלות של יותר משניים. צפו בנאום המלא

נתניהו הודיע הערב על הגבלות חדשות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לדברי נתניהו, לא תהיה התקהלות במרחב הציבורי של יותר משני אנשים מאותה משפחה גרעינית ולא יותרו תפילות במרחב פתוח, אלא רק ביחידות

נתניהו בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על החמרת תקנות החירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בין ההגבלות החדשות, איסור על התקהלות במרחב הציבורי של יותר משני בני אדם מאותה משפחה גרעינית, ואיסור גורף על קיום תפילות במניין בשטח פתוח.

"אני מדבר איתכם ממעון רה"מ בירושלים", אמר ראש הממשלה ששוהה בבידוד בעקבות הידבקותה בקורונה של יועצתו לענייני חרדים וכנסת, רבקה פאלוך. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמא אישית. הצלם נמצא במרחק של 6 מטר והאיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה", אמר בפתח דבריו.

צפו בנאום ראש הממשלה:

"אני ממשיך לעבוד מהבית", הוסיף נתניהו. "קיימתי שיחת וידאו עם הרמטכ"ל כוכבי וראש המל"ל כדי להרחיב הטיפול במשבר הקורונה באמצעות פיקוד העורף וצה"ל על יכולותיו הרבות. ראש המל"ל והרמטכ"ל אמורים להגיש לי תכניות מפורטות בעניין. במקביל, קיימתי דיון כלכלי. במלחמה בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי לכם שעדיף להחמיר מאשר להקל. מדינות רבות הלכו בעקבותינו עם מדיניות זאת".

בשעה 20:15 תתכנס הממשלה לאישור התקנות שנתניהו הכריז עליהן. על פי התקנות המתגבשות, מספר העובדים במשק יצומצם מ-30% ל-15%, אך תינתן סמכות לכל מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% - רק אם הדבר חיוני לפעילות השוטפת. ילא צפויות הגבלות כלשהן על ענפי התשתיות והבינוי. משרדי הממשלה יעברו גם הם לפעילות בהיקף של 15%, וכך גם בתעשייה. "תהיינה החרגות מסוימות, אבל זאת התוצאה שאנו מכוונים אליה כדי לצמצם את פוטנציאל ההידבקות", אמר נתניהו. "ביחד עם הרחבת ההטבות הכלכליות - אישרנו תכנית סיוע חסרת תקדים בהיקף 80 מיליארד שקל לטווח של חודשיים שלושה. זה 6% מהתל"ג שלנו, זה המון".

נתניהו הדגיש כי "זה נכון שאנו במצב טוב יותר מכמעט כל מדינות העולם בכל מה שנוגע למספר החולים הקשים ושיעור התמותה, אך איננו מסתפקים בכך. שואפים להגיע למידת ההצלחה של מדינות באסיה שהאטו מאוד קצב ההידבקות בנגיף".

נתניהו ודרעי, בתחילת החודש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ודרעי, בתחילת החודש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהתייחס להפרת הנחיות משרד הבריאות מצד אוכלוסיות שונות, הבהיר ראש הממשלה כי רוב הישראלים מצייתים להן, אך "עדיין לא הגענו למגבלה הרצויה". לדבריו, "יש יחידים וקבוצות מסוימות במדינה שמתעלמים במופגן, ואפילו מזלזלים בהנחיות הברורות שפורסמו. לא כולם, הרוב הגדול ממושמע. גם בציבור החרדי, החילוני והלא יהודי. אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד".

"לכן", הוסיף, "הנחתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות וביישובים שבהם יש הפרות ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו וכוחות הביטחון מתחילים לעשות זאת עכשיו. נבוא חשבון עם כל מי שתוקף את אנשי המשטרה, הצבא וההצלה".

ראש הממשלה הוסיף כי בהנחיות לציבור יצומצמו עוד יותר ההתקהלויות הציבוריות. "לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. לאחר שאסרנו תפילות בבתי כנסת, כעת נאסרות תפילות גם במרחב הפתוח. מעכשיו התפילות מותרות רק ביחידים. חופה וקידושין בחוג המשפחה הגרעינית, בלי אורחים ומוזמנים. אני יודע כמה זה קשה וגם מבקש שתפעלו בדיוק בהתאם להוראה הזאת. המקרה היוצא דופן הלוויות נאפשר עד 20 איש ובריתות עד 10 אנשים וכל זה בשטח הפתוח, תוך שמירה על המרחק הדרוש של 2 מטר".

עוד ביקש נתניהו מהציבור לקיים את ליל הסדר רק במסגרת המשפחה הגרעינית המתגוררת באותו הבית. "רק מי שמשתייך לתא המשפחתי המצומצם בבית ישתתף בסדר, תוך הקפדה על שמירת מרחק ושטיפת ידיים". הוא הוסיף כי כי יש להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג כדי לא לפגוש אנשים שהיו במקומות אחרים, "כי כך מתפשטת המחלה".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה