חדשות בריאות

ראשון המאושפזים במצב קשה מקורונה החלים: נהג אוטובוס התיירים שוחרר לביתו

ג'וני, נהג אוטובוס התיירים שהיה לחולה הקורונה הקשה הראשון בישראל החלים היום ושוחרר מבית החולים פדה-פוריה. הוא הודה לצוות בית החולים: "בזכותכם אני עומד שוב על הרגלים. הצוות שטיפל בי החזיר אותי לחיים. בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש!"

ג'וני עם צוות בית החולים, היום (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)ג'וני עם צוות בית החולים, היום (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)
אא

נהג אוטובוס התיירים היוונים, שהיה לחולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, החלים ושוחרר היום (שני) מבית החולים פדה-פוריה. הנהג, ג'וני, אושפז ב-4 במרץ, לאחר שנדבק בנגיף מקבוצת צליינים שהסיע, אשר אובחנו בקורונה עם עזיבתם את המדינה.

ד"ר מתן, שטיפל בג'וני, מודיע על שחרורו (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)

לג'וני אישה ושלושה ילדים, בת 10, ושני בנים, בן שנתיים וחצי ותינוק, בן 7 חודשים – אותם לא ראה מאז שאושפז. לאחר שחרורו הוא הודה לצוות הרפואי, בראשם ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ במרכז הרפואי בטבריה. "אני נזכר ביום שד"ר מתן העיר אותי, הייתי מחובר לכל המכשירים והצינורות, לא יכולתי לדבר, שמעתי אותו שואל אותי אם אני יודע איפה אני נמצא. לא יכולתי לענות לו", שחזר ג'וני. "באותו רגע חשבתי שהרדימו אותי לכמה שעות. לא תיארתי לעצמי שעבר שבוע שלם. ד"ר מתן הסביר לי מה הטיפול שקיבלתי ומה השלב הבא בטיפול. הם היו מצוינים, ד"ר מתן, ד"ר אבו זיאד, וכל הצוות הסיעודי".

הוא הוסיף: "רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגלים. אני רוצה להודות לכל הצוות שטיפל בי והחזיר אותי לחיים. אני יודע כמה זה היה קשה, ואני רוצה שיידעו שאני מאד מעריך את מה שעשיתם בשבילי. אני יודע שכמה שאודה לכם זה לא יהיה מספיק. בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש!"

לאחר שהתאחד לראשונה אחרי חודש עם משפחתו, אמר כי "את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש. זה כל כך קשה. הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו שהבראתי, זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי. אני מאד מתגעגע למשפחה, גם הם עכשיו בסגר ולא יוצאים מהבתים".

ג'וני עם צוות בית החולים, היום (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)ג'וני עם צוות בית החולים, היום (צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה)

ג'וני עובד כנהג אוטובוס תיירים מזה 17 שנים, ובתקופות של שיא עונת התיירות הוא לא מגיע הביתה, למזרח ירושלים, במשך כמה שבועות. הוא הגיע למיון ביום רביעי בערב, לאחר שחש ברע ועם 39 מעלות חום במשך ארבעה ימים. "בערב, כשנסענו לביה"ח, הרגשתי רע, לא יכולתי לנשום. כל פעולה הייתה לי קשה והתנשמתי כל הזמן", סיפר. ד"ר היבה אבו זיאד שבדקה אותו, סיפרה כי המטופל חש עייפות וחולשה גדולה, והתקשה מאד בנשימה. "הכנסנו אותו לבידוד בחדר תת לחץ ולקחנו בדיקה לקורונה, התוצאה החיובית הגיעה למחרת, ביום חמישי אחר הצהריים", אמרה ד"ר אבו זיאד.  

כשהגיע לבית החולים הוא הרגיש רע, אך לא תיאר לעצמו שזה מנגיף הקורונה. למחרת ד"ר אבו זיאד הגיעה, וכל הצוות שטיפל בו היה מצויד בחלוקים ומסכות. "כשהיא הסבירה לי שהבדיקה הייתה חיובית, קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי...למחרת ד"ר מתן הסביר לי שצריכים לחבר אותי למכשיר הנשמה וירדימו אותי, דאגתי מאד, פחדתי למות".

לדברי ד"ר מתן, בראשית התפשטות הנגיף בגוף היה ג'וני במצב קשה מאוד ועל כן הוא הורדם וחובר למכונת ההנשמה. "גם לאחר שהונשם המשיך מצבו להיות קשה מאד והוא נזקק לטיפול תומך מקסימלי למשך מספר ימים. כשמצב הריאות החל להשתפר, התחלנו בהדרגה לגמול אותו מהנשמה מלאכותית עד לניתוקו ממכונת ההנשמה כעבור שבעה ימים. אין ספק כי הטיפול הטוב שקיבל ביחד עם גילו הצעיר ומצבו הבריאותי הבסיסי המצוין, היו משמעותיים  והביאו להתאוששות המרשימה שראינו. ההצלחה הטיפולית שלנו היא תוצאה של עבודה מקצועית ומסורה של כל הצוות המטפל", הוסיף מומחה מחלקת טיפול הנמרץ.

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים פוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה