חדשות בריאות

ליצמן ביקש מנתניהו להטיל סגר על בני ברק אך בעירייה מתנגדים

שר הבריאות החרדי הודיע לראש הממשלה כי הוא תומך בהטל סגר מלא על בני ברק, ודרש מנתניהו לקדם את תוכנית בממשלה, שתדון על כך אחר הצהריים. במסגרת התוכנית, יוצבו כוחות שיטור שיבלמו כניסות ויציאות מהעיר החרדית, במקביל לאספקה שוטפת של מוצרי מזון ומוצרים חיוניים אחרים

אכיפה בבני ברק, הבוקר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)אכיפה בבני ברק, הבוקר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן ביקש היום (שני) מראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סגר מלא על בני ברק, זאת, בשל רמת התחלואה החריגה בנגיף הקורונה שזוהתה בעיר. לפי הדיווח בחדשות 12, במסגרת הבקשה שהוגשה הוצע להציב כוחות שיטור שיבלמו כניסות ויציאות מהעיר החרדית, במקביל לאספקה שוטפת של מוצרי מזון ומוצרים חיוניים אחרים.

נתניהו וליצמן, לפני כשבועיים (צילום: פלאש 90)נתניהו וליצמן, לפני כשבועיים (צילום: פלאש 90)

בדיווח נטען כי בסביבתו של שר הבריאות סבורים כי האוכלוסייה בבני ברק צפויה לשתף פעולה עם המהלך, אולם, סגן ראש העיר בני ברק, גדליהו בן שמעון, שיגר בצהריים מכתב חריף ללשכת ליצמן, בו נכתב בין היתר כי סגר על העיר הינו "אות קלון על העיר ומכת מוות לעסקים" וביקש מהשר שלא "ללכת שולל אחרי גורמים פופוליסטיים". לפי בן שמעון, העיר עלתה על מסלול חיובי בשל אזור התעשייה המתפתח בפאתיה, ולפיכך הטלת סגר על העיר תייצר נסיגה שייקח שנים לתקנה. "הניסיונות לרצות את הגורמים הפופוליסטיים, אינו יכול לבוא על חשבונם של תושבי העיר", כתב. התושבים נשמעים להנחיות משרד הבריאות ואם יש מעטים שלא נשמעים - על גורמי האכיפה לטפל בהם ביד קשה", הוסיף סגן ראש העיר.

כבר אתמול צוטט דוברו של ליצמן ב'כלכליסט' כי חרף הדיווחים כי הפוליטיקאים החרדיים יתנגדו בתוקף להטלת סגר על העיר, "ההיפך הוא הנכון – ליצמן לא רק שלא יתנגד לשום מהלך כזה, אלא שגם הוא לא מתנגד ואף תומך בסגר כזה". אמש מינה נתניהו את שר הפנים אריה דרעי כפרויקטור לנושא הקורונה במגזר החרדי והערבי, ושאלת הסגר על בני ברק צפויה להעלות בשיבת הממשלה אחר הצהריים, לאחר שכינוסה נדחה אמש בפעם השנייה.

קניות בסופר בבני ברק, בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)קניות בסופר בבני ברק, בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות בסוף השבוע, בראש טבלת הערים עם שיעור ההדבקה בנגיף הקורונה מככבת ירושלים עם 352 חולים ומיד אחריה העיר בני ברק עם 267 חולים – שבינתיים עלה מספרם ל-311. מדובר בשתי הערים עם ריכוז האוכלוסייה החרדית הגדולה ביותר בישראל. זאת ועוד, אם בוחנים את מספר החולים לנפש, שיעור ההדבקה בבני ברק מזנק לפי 8 מהממוצע ארצי. לעומת זאת, תל אביב מדורגת במקום השלישי במספר החולים  עם מספר חולים לנפש של 0.4 חולים בלבד – שליש מהמניין בשכנתה החרדית.

ההחלטה באה ברקע תיעודים רבים שפורסמו ברשתות החברתיות מהעיר החרדית, בה נצפים מספר אזורים שבהם תושבים ממשיכים להפר את תקנות החירום הממשלתיות לבלימת נגיף הקורונה, והאכיפה עצמה לא מספקת ובררנית למדי. אחת הדוגמאות לכך הא הלווייתו של רב מהפלג הירושלמי, בה השתתפו 300 אנשים (בניגוד להנחיות המתירות עד 20 איש בהלוויה), כשהם אינם שומרים על מרחק 2 מטרים – זאת, בעת שהמשטרה מלווה את המשתתפים ואינה אוכפת את הנהלים.

"אנו רואים שרוב ההדבקות היו במסיבות פורים. כל מקום שאני רואה התקהלות - זה מפחיד אותי ואני ממש נמנעת מלהשתמש במילה הזו בכל המשבר. אין לי פשוט מילים להסביר כמה זה חמור. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שאנו רואים דבר כזה. בוצעו צעדים ספציפיים ויבוצעו צעדים ספציפיים נוספים כי זה גם לא חוקי ואסור שזה יקרה", אמרה בשבוע שעבר ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, בנוגע להתקהלויות חרדים באירועים.

תגיות:נגיף הקורונהבני ברקעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה