חדשות בעולם

הטרגדיה הספרדית: נשבר שיא מתים ביממה

בדו"ח שפורסם בממלכה המאוחדת מובאת הערכה של רופא בריטי, לפיה "האמת היא שרוב האנשים בטיפול נמרץ ימותו בכל מקרה, וקיים חשש שאנחנו מנשימים אותם רק עבור המעשה עצמו אף שזה לא אפקטיבי". ראש הממשלה ג'ונסון במסר לתושבים: "אנחנו יודעים שהמצב יחמיר לפני שיהיה טוב יותר"

אזרח ספרד מתגונן מהנגיף (צילום: שאטרסטוק)אזרח ספרד מתגונן מהנגיף (צילום: שאטרסטוק)
אא

מניין המתים בספרד מנגיף הקורונה ממשיך לעלות מדי יום, והיום (ראשון) הוא שבר שיא חדש עם 838 מתים בתוך יממה שהביאו את ספרד למוקד ההתפרצות השני בעולם עם 6,528 קורבנות. מדובר בשיא יומי ראשון בעולם מאז התפרץ הנגיף בסין בסוף דצמבר. לפי הרשויות בספרד, מספר החולים עלה גם הוא ב-24 השעות האחרונות מ-72,248 ל-78,797.

גם טוקיו שברה היום שיא מקומי של חולים ביממה עם 68 חולי קורונה חדשים שאובחנו ביפן, שמתקשה לבלום את קצב התפשטות הווירוס. עד כה הצליחה יפן לשמור על מספר מועט יחסית של חולי קורונה, יותר מ-1,800, בעת שאירופה וצפון אמריקה נאבקות בעקומת ההתפשטות שהביאה לאלפי קורבנות ומאות אלפי חולים מדי יום.

ספירת המתים במדינה עומדת על 55, הנפרדת מ-10 בני האדם שמתו בהידבקות על ספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס", שבה חלו 712 בני אדם. לפי תאגיד השידור של יפן NHK, החשש העיקרי של הרשויות נובעת מכך שהן לא יודעות מה מקור ההדבקה של רוב החולים, מה שמלמד על איבוד שליטה על המחלה עוד בשלבים מוקדמים ביותר – בניגוד לישראל, שיודעת גם בשלב מתקדם זה לאבחן את מקור הידבקות – וגל חדש גדול יותר שעשוי להתפרץ בקרוב. מושלת טוקיו, יוריקו קויקה, קראה לעשרות מיליוני תושבים בעיר ובאזורים הסובבים אותה להימנע מיציאות לא חיוניות מהבית עד 12 באפריל על רקע הפיכת הבירה למוקד מגפת הקורונה במדינה.

לונדון. כיכר טרפלגר הנטושה, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)לונדון. כיכר טרפלגר הנטושה, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)

בגרמניה דיווחו הרשויות כי מספר החולים טיפס ל-52,547 – עלייה של 3,965 ב-24 שעות. לפי מכון רוברט קוך, סוכנות ממשלתית פדרלית ומכון מחקר שאחראי על בקרת ומניעת מחלות במדינה, מספר המתים עומד על 389 – עלייה של 64 בתוך יממה בלבד.

מספר החולים בקורונה בבריטניה זינק ל-17,089 ומספר המתים ל-1,019 וכעת מאמינים בממלכה כי השיא יסתמן בשבועות הקרובים. מייקל גוב, שר בקבינט הבריטי, אמר שהממשלה "מודאגת מאוד" מהעלייה במספר המתים, ונערכת להגברת מספר הבדיקות לגילוי הנגיף. "מספר הבדיקות המבוצעות הגיע לעשרת אלפים ביום. אנחנו רוצים להגדיל אותו ל-25 אלף ביום", אמר.

מאז ראשית פברואר, 79 חולים מתוך 165 שאושפזו בטיפול נמרץ בממלכה מתו. בדו"ח שפורסם בממלכה המאוחדת מובאת הערכה של רופא בריטי, לפיה "האמת היא שרוב האנשים בטיפול נמרץ ימותו בכל מקרה, וקיים חשש שאנחנו מנשימים אותם רק עבור המעשה עצמו אף שזה לא אפקטיבי".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הזהיר את האזרחים כי המצב יהיה הרבה יותר גרוע לפני שיהיה הרבה יותר טוב. ג'ונסון נמצא בבידוד במעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון לאחר שאובחן כנשא של וירוס הקורונה. בהודעה מצולמת ל-30 מיליון בתי אב ביקש ראש הממשלה לציית להנחיות הרשויות ולהישאר בסגר, שהוטל בשבוע שעבר בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף בממלכה. "אנחנו יודעים שהמצב יחמיר לפני שיהיה טוב יותר", כתב ראש הממשלה במכתבו. "ברגע זה של מצב חירום לאומי, אני מבקש מכם, אנא – הישארו בבית, הגנו על מערכת הבריאות הציבורית (NHS) והצילו חיים".

משרד הבריאות בטהראן מסר על 123 מקרי מוות חדשים מקורונה ב-24 השעות האחרונות. בכך עלה מספר המתים מהנגיף ל-2,640. מספר החולים עלה ל-38,309. "ב-24 השעות האחרונות נרשמו 123 מקרי מוות ו-2,901 בני אדם חלו", אמר עלי רזא והבנזאדה, יועץ לשר הבריאות האיראני. "12,391 בני אדם החלימו מהנגיף". עוד נמסר שמתוך כל חולי הקורונה במדינה, כ-3,467 במצב קשה.

תגיות:נגיף הקורונהספרדבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה