חדשות בארץ

חדשות השבת: מחדל בדיקות הקורונה, קרע ראשון במפלגתו של גנץ

מניין חולי הקורונה בישראל טיפס ל-3,619. מתוך החולים, 50 במצב קשה, 81 במצב בינוני ו-89 החלימו לחלוטין. נתניהו הורה להיערך להחמרת מגבלות התנועה אם לא תסתמן מגמה חיובית בשיעור החולים במשך היומיים הקרובים

אא

מחדל בדיקות הקורונה: נבדקים קיבלו תוצאות שגויות. משרד הבריאות הבהיר היום כי הפערים בבדיקות הקורונה, שהובילה להפסקת ההודעות למטופלים, נמצאו רק ב-8 דיווחים של בדיקות מתוך למעלה מ-6,000. לדברי מוריס דורפמן, ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד, כל הדיווחים השגויים הגיעו משתי מעבדות בלבד, שממשיכות בעבודתן. עם זאת, במשרד הבריאות הורו לכלל מנהלי קופות החולים לעצור מיידית את ההודעות לנבדקים.

לפי דורפמן, אף נבדק לא קיבל תוצאה שגויה, והמידע שלגביו התגלו התקלות לא נחשף לנבדקים. "היה פער מהנתון שהגיע ממעבדה לבין הנתון שהופיע אצלנו במערכת הממוחשבת ממנה אנחנו מעבירים נתונים לקופות החולים והם מדווחים לציבור החולים שתוצאה שלהם שלילית", טען. בהמשך דיווחו מטופלים שבקופת החולים כללית הזדרזו להסיר תוצאות שכבר התקבלו באתר הקופה.

זמן קצר קודם לכן הודיעו במשרד הבריאות כי בשל בעיית מחשוב שהתגלתה הלילה, תוצאות הבדיקות לאבחון קורונה מתעכבות. מהמשרד נמסר כי חרף התקלה, המעבדות עצמן ממשיכות לעבוד כסדרן ובדיקות נלקחות על ידי צוותי מגן דוד אדום.

מבחן 48 השעות: לקראת החמרת המגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום כי הורה להיערך להידוק משמעותי נוסף של הגבלות התנועה על האזרחים, במסגרת המאבק הלאומי בהתפשטות הקורונה בישראל. ההחלטה התקבלה בתום שורת דיונים בעניין המשך הצעדים להתמודדות עם התפשטות המחלה. התכניות החדשות להידוק הגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים ב-48 השעות הקרובות.

בדיונים הדגיש ראש הממשלה כי אם לא תסתמן מגמה חיובית בשיעור החולים במשך היומיים הקרובים, יוטל סגר מלא על האוכלוסייה. בדיונים השתתפו שרי האוצר, הבריאות, הביטחון, האנרגיה, הפנים, ביטחון הפנים, ראש המועצה לביטחון לאומי, מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, הבריאות והאוצר, נגיד בנק ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגורמים נוספים.

מספר החולים בישראל עלה ל-3,619, מהם 54 במצב קשה. משרד הבריאות הודיע הערב כי מניין חולי הקורונה בישראל טיפס ל-3,619. מתוך החולים, 50 במצב קשה, 81 במצב בינוני ו-89 החלימו מהמחלה. משרד הבריאות עדכן בנוסף כי 1,828 מהנדבקים מאושפזים בביתם ו-484 מאושפזים בבתי המלון.

בגדה המערבית אובחנו שישה חולים חדשים בקורונה במהלך 24 שעות האחרונות. ברצועת עזה לא ידוע על נדבקים חדשים. בסה"כ ישנם 88 נדבקים פלסטינים בגדה ו-9 ברצועה.

זמן קצר קודם כניסת השבת עלה מניין קורבנות הנגיף בישראל ל-12, בעקבות מותם של 4 נוספים בבתי  החולים וולפסון ורמב"ם. במקביל, במשרד הבריאות בישרו כי החל מעוד שבועיים מספר בדיקות הקורונה שייערכו בישראל יעלה ל-30 אלף מדי יום. במשרד מסרו עוד כי עד כה נערכו קרוב ל-6,000 בדיקות, ובשבוע הבא מספר הבדיקות היומי יעלה ל-10,000.

הקורונה בעולם: מעל חצי מיליון חולים. 889 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה באיטליה. מניין המתים במדינה עומד כעת על 10,023 בני אדם.

ברחבי העולם נדבקו יותר מ-617 אלף בני אדם וכ-28 אלף בני אדם מתו ממחלת הקורונה. לפי הנתונים הרשמיים, למעלה מ-137 אלף החלימו ממנה. הנחיות ממשלות בעולם הביאו לסגר על שלושה מיליארד בני אדם שחיים תחת הגבלות תנועה מלאות או חלקיות שהוטלו עליהם בכדי לבלום את התפשטות הנגיף בשטחן. המדינות שבהן נרשם מספר המקרים הגדול ביותר הן ארצות הברית, שבה נדבקו יותר מ-100 אלף בני אדם, איטליה, שבה נדבקו יותר מ-86 אלף, וסין, שבה נדבקו יותר מ-81 אלף.

בעקבות שיגור הרקטה: צה"ל תקף ברצועה. צה"ל תקף הלילה עמדות חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי רקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל. בעקבות השיגור, התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה, אולם הרקטה התפוצצה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים. מדובר צה"ל נמסר "כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל". לפי כלי תקשורת פלסטיניים, תקיפת צה"ל בוצעה בבית לאהיא שבצפון הרצועה.

בקיע ראשון בחוסן לישראל: חברת הרשימה מתנגדת לישיבה עם נתניהו. חברת הכנסת רדיר מריח מחוסן לישראל הודיעה אתמול כי לא תשב בממשלה תחת בנימין נתניהו, כפי שמוביל יו"ר הרשימה בני גנץ. "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו", כתבה מריח בחשבון הפייסבוק שלה. "באתי לפוליטיקה כדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא כדי להיות שותפה לה! אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור", הוסיפה.

מנגד, ח"כ יועז הנדל (תל"מ) שיבח את בחירתו של גנץ. "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ", צייץ הנדל בטוויטר.

אמש שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירכו על פריצת הדרך שהושגה במגעים להרכבת ממשלת אחדות עם גנץ. מלשכת נתניהו נמסר כי במהלך השיחה, "שהייתה חמה וידידותית", דנו המנהיגים בצעדים השונים שנדרשים כדי להתמודד עם התפשטות מגפת הקורונה.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה