חדשות בעולם

קנצלרית גרמניה הוכנסה לבידוד; זינוק במספר החולים בצרפת

לפי דוברה של הקנצלרית, סטפן זייברט, מרקל חוסנה ביום שישי בחיסון נגד החיידק פנאומוקוק, המהווה גורם עיקרי בתחלואת הריאות. הדובר הוסיף כי הקנצלרית בת ה-65 תעבור במהלך הימים הקרובים "בדיקות סדירות" שיוודאו את המשך תפקודה, והיא תמשיך לעבוד מביתה

מרקל ומקרון (צילום: שאטרסטוק)מרקל ומקרון (צילום: שאטרסטוק)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הוכנסה הערב (ראשון) לבידוד ביתי לאחר שרופא שבדק אותה ביום שישי האחרון אובחן כחולה בקורונה. מרקל קיבלה את הבשורה זמן קצר לאחר שהודיעה במסיבת העיתונאים על הקשחת הצעדים נגד התפשטות הנגיף במדינה.

לפי דוברה של הקנצלרית, סטפן זייברט, מרקל חוסנה ביום שישי בחיסון נגד החיידק פנאומוקוק, המהווה גורם עיקרי בתחלואת הריאות. הדובר הוסיף כי הקנצלרית בת ה-65 תעבור במהלך הימים הקרובים "בדיקות סדירות" שיוודאו את המשך תפקודה, והיא תמשיך לעבוד מביתה.

בצרפת הודיעו הערב כי מספר המתים במדינה מווירוס הקורונה טיפס ל-674, לאחר שביממה האחרונה נרשמו 112 מקרי מוות חדשים. עוד נמסר כי מניין החולים במדינה זינק ל-16,018.

הרשויות באיטליה הודיעו כי מניין המתים עלה ביממה האחרונה ב-651 ועומד על 5,476 – הנתון הכי גבוה עד כה בעולם. עם זאת, בהשוואה לאתמול, מדובר בירידה, לאחר שאתמול נרשם שיא חדש עם 793 מתים בתוך יממה ספורה.

מהסוכנות להגנה אזרחית נמסר כי מספר החולים באיטליה טיפס מ-53,578 ל-59,138 – עלייה של עשרה אחוזים ביממה. גם במדד זה מדובר בשיעור העלייה הנמוך ביותר מאז התגלה הנגיף בארץ המגף ב-21 בפברואר. מבין כלל החולים, 7,024 החלימו ושוחררו, ואילו 3,009 אחרים עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ בבתי החולים.

במחוז לומברדיה, שנחשב לאחד ממוקדי התפרצות הקורונה באיטליה, נרשמו 360 מקרי מוות חדשים ביממה האחרונה וכעת נעמד מספר המתים ב-3,456. מספר הנדבקים במחוז הצפוני עומד על 27,206.

בספרד הודיעו בצהריים על הגבלת כניסת זרים דרך האוויר והים למשך החודש הקרוב, במטרה לבלום את המשך התפשטות הנגיף במדינה, שאחרי איטליה נחשבת גם היא לאחד ממוקדי ההתפשטות העיקריים בעולם. בהודעת משרד הפנים הספרדי נמסר כי האיסור יחול מחצות הלילה, והוא בא בהמשך למגבלות אחרות שהטילו הרשויות על מעבר דרך הגבולות היבשתיים עם צרפת ופורטוגל. האיסור לא כולל את אזרחי המדינה ואזרחים זרים שמתגוררים במדינה, עובדי צוות אוויר ומטען ודיפלומטים, להם תותר הכניסה.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, קרא היום לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפעול יותר לבלימת התפשטות נגיף הקורונה במדינה. "אם לא נשיג עוד מכונות הנשמה בעשרת הימים הבאים אז אנשים שלא צריכים למות ימותו", אמר דה בלאזיו, שעומד בראשות העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב, בה נרשמו 8,000 מקרי הידבקות – יותר משליש ממקרי ההידבקות בכל המדינה, ו-60 מקרי מוות.

בריאיון ל-CNN תיאר דה בלאזיו את התפרצות הקורונה כמשבר הגדול ביותר בארה"ב מאז השפל הגדול של שנות השלושים, וקרא להתגייסות מלאה של הצבא האמריקני במאבק למניעת קריסת מערכת הבריאות. "אם הנשיא לא יפעל, אנשים שיכולים לחיות ימותו", אמר ראש העיר בראיון אחר לרשת NBC.

תגיות:נגיף הקורונהאנגלה מרקלצרפתגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה