חדשות בריאות

סמוטריץ’ וכהן נכנסו לבידוד: האם הכנסת תיסגר?

שר התחבורה וסגן שר האוצר הצטרפו ל- 5 שרים וחברי כנסת שנכנסו בימים האחרונים לבידוד ביתי, לאחר ששהו בקרבת חולי קורונה. מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', אמר כי אם עשרות חברי כנסת ייאלצו להיכנס לבידוד – פעילות הכנסת תושבת

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) וסגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), נכנסו אמש (מוצ"ש) לבידוד ביתי, לאחר שהיו במגע עם אנשים שאובחנו כחולי קורונה.

מלשכתו של סמוטריץ' נמסר, כי הוא נפגש ביום שלישי האחרון עם מי שאובחנה כנשאית קורונה, וייכנס לבידוד עד יום שלישי הבא (31 במרץ). "יחד נעבור, בעזרת השם, את התקופה המורכבת הזו", מסר סמוטריץ'. "אני קורא לאזרחי ישראל לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ומאחל רפואה שלימה לכולם. אמשיך לעבוד מהבית וללוות מרחוק את מאמצי הממשלה ומשרד הבריאות".

בלשכתו של כהן אמרו, כי נודע לו על כך שבמוצאי השבת שעברה הוא היה בסמוך לחולה קורונה: "סגן השר כהן הכניס עצמו לבידוד, ודיווח על כך מיידית למשרד הבריאות. סגן השר כהן ישהה בבידוד עד מוצאי השבת הבאה (28 במרץ), וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

סמוטריץ' וכהן הצטרפו בכך לשרים אריה דרעי (ש"ס) וצחי הנגבי (הליכוד), ולחברי הכנסת מכחול לבן, אלון שוסטר ורם בן ברק, שנכנסו בשבוע שעבר לבידוד, לאחר שהשתתפו בישיבה בה נכח חולה קורונה. ביום חמישי האחרון נכנס חבר הכנסת משה אבוטבול, אף הוא מש"ס, עם בנו לבידוד, לאחר שהשניים שהו במערך ה- MRI של בית החולים שערי צדק בירושלים, בו עובד טכנאי רנטגן שאובחן כחולה קורונה.

בעקבות הרשימה המתארכת של חברי כנסת שנאלצו להיכנס לבידוד, אמר מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' כי במידה ומספר חברי הכנסת המבודדים יגיע לעשרות – לא תהיה ברירה אלא לסגור את הכנסת. בריאיון ל"ישראל היום" אמר סחרוביץ': "ברור שאם נגיע למצב שבו כמה עשרות חברי כנסת יהיו בבידוד, לא נוכל לקיים דיונים בכנסת ונסגור את המשכן. לא נרצה לסכן את חברי הכנסת האחרים ואת עובדי הכנסת. זה מצב שעלול לקרות, אבל אני מקווה שלא נגיע לכך".

בתוך כך, 2 עובדות נוספות מבית משפט השלום בבאר שבע אובחנו אתמול כחולות קורונה. שתי החולות עובדות במדור שירות לקהל. היום האחרון לעבודתן היה ב- 15 במרץ. מדוברות הרשות השופטת נמסר, כי "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עודכנו בעניין כל העובדים והגורמים אשר באו במגע עם העובדות ונשלחו לבידוד. החקירה האפידמיולוגית שעורך משרד הבריאות טרם הסתיימה. ציבור אשר פקד את המדור טרם ה- 16 במרץ מתבקש להיכנס לבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

מהקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק נמסר אתמול, כי עובד בקונסוליה אובחן כחיובי לנגיף הקורונה: "לאור זאת הוא שוהה כעת בביתו בבידוד, ומצבו מוגדר טוב. אנו נוקטים בכל הצעדים הדרושים, על פי הנחיות משרד הבריאות, על מנת להגן על בריאותם של כל עובדי הקונסוליה הכללית".

תגיות:הכנסתיצחק כהןבצלאל סמוטריץ'נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה