חדשות בריאות

באישור משפטי חריג: המדינה תייבא תרופה שנמצאה כטיפול אפשרי לקורונה

בהתאם לסמכות הקבועה בחוק הפטנטים, אישר היועץ המשפטי לממשלה לייבא תחליפים גנריים לתרופה המוגנת בישראל בפטנט, כדי לטפל בחולי קורונה

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אישר להתיר שימוש בתחליף גנרי לתרופה המוגנת בישראל במספר פטנטים, כדי לטפל בחולי קורונה. כך נמסר היום (חמישי) ממשרד המשפטים.

מדובר באישור חריג מסוגו, המוענק לראשונה מאז נחקק חוק הפטנטים בשנת 1967, ומסתמך על הסמכות הקבועה בסעיף 104 לחוק זה. התרופה, שנועדה במקור לטיפול ב- HIV, נמצאה על ידי משרד הבריאות כטיפול אפשרי בנגיף הקורונה, ולכן דרושה באופן דחוף ומיידי להגנה על בריאות הציבור. שר הבריאות הוסמך על ידי הממשלה, והיום יצא ההיתר התקדימי.

על פי ההודעה שפרסם ממשרד המשפטים, מדובר בתרופה אנטי ויראלית בשם קלטרה, המיוצרת על ידי חברת תרופות אמריקנית, והפטנט האחרון שמוגן בישראל בקשר לתרופה זו יפקע רק בשנת 2024. במדינות מסוימות התרופה איננה מוגנת עוד בפטנט, ובמדינות אלו – אחת מהן היא הודו – קיימים תחליפים גנריים מותרים שלה, מהם יבוצע הייבוא.

החברה בעלת הפטנט והיבואן הרשמי בישראל אינם מסוגלים לספק את המלאי הדרוש בישראל לתרופה זו, המבוקשת מאוד בכל רחבי העולם בימים אלו. לכן, בהתאם לחוות הדעת, שגובשה על ידי אנשי משרדי המשפטים והבריאות, בשיתוף פעולה עם רשות הפטנטים, תוכל המדינה לאפשר ייבוא של תחליפים גנריים של התרופה ממדינות שבהן הפטנטים לגביה כבר פקעו.

במשרד המשפטים הדגישו, כי יבוא תחליפים גנריים של התרופה באופן מיידי אינו שולל את זכויותיהם של בעלי הפטנטים לקבל תמלוגים בדיעבד בגין השימוש בפטנטים שלה בשעת חירום זו.

תגיות:תרופהמשרד המשפטיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה