חדשות בריאות

הממשלה אישרה הפעלת כלים דיגיטליים למעקב אחרי חולי קורונה

שרי הממשלה אישרו פה אחד, בדיון טלפוני לילי, את התקנות לשעת חירום המאפשרות שימוש בכלים דיגיטליים, שנועדו לסייע בהתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה. הצעד החריג אושר לתקופה של 30 יום. ראש השב"כ, נדב ארגמן: "המידע לא ישמר במאגרי השב"כ, לא נעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד"

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 7:58)

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את התקנות לשעת חירום, שיאפשרו שימוש בכלים הדיגיטליים שנועדו לסייע במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה.

התקנות אושרו פה אחד בדיון טלפוני, שהתקיים בהשתתפות הייעוץ המשפטי. אישור המהלך באמצעות תקנות לשעת חירום נועד לעקוף את הצורך באישור ‏ועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת החוץ והביטחון הזמנית בכנסת, שהתכנסה אתמול לדון בסוגיה אך לא סיימה את דיוניה. האמצעים, שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי, כוללים איכון וניטור של טלפונים סלולריים, בדומה לפעילות המבוצעת במסגרת המאבק בטרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש, בהצהרה לציבור, על הכוונה לאשר את השימוש באמצעים החריגים: "הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום, שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לנטר את מיקום החולים, ועל ידי כך לעצור את התפשטות הנגיף. ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא ייעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום".

"ישראל היא דמוקרטיה, ואנחנו חייבים לשמור על האיזון בין  זכויות הפרט וצורכי הכלל – ואנחנו עושים זאת", הוסיף נתניהו.

על פי מתווה התוכנית, יתבצע מעקב אחרי הטלפונים הסלולריים של חולי קורונה, כדי לוודא שהם עומדים בהגבלות הבידוד. המעקב הטכנולוגי אחרי המסלול שעברו החולים בטרם נכנסו לאשפוז או לבידוד יאפשר להתחקות אחרי האנשים ששהו בקרבתם, ולהתריע בפניהם – בהודעה למכשירם הנייד – כי עליהם להיכנס לבידוד.

בעקבות האישור בממשלה, נמסר מטעמו של ראש השב"כ, נדב ארגמן: "שירות הביטחון הכללי נענה לבקשת הדרג המקצועי במשרד הבריאות, מתוך אחריות לאומית והבנה שיש בידינו לסייע בהצלת חיים של אזרחי מדינת ישראל. הפנייה התקבלה בשב"כ, לאחר שהתברר שלרשויות אחרות במדינה אין את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות, כדי לסייע במאמץ זה".

"לאחר שהתקיים בירור ראשוני, ממנו עלה כי לשב"כ היכולות המתאימות, התקיימה שורה של דיונים עם גורמי משרד המשפטים, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, אשר נתן את אישורו לשילוב היכולות הטכנולוגיות של שב"כ במאמץ הלאומי, לצורך הצלת חיים. שב"כ ער לכך שמדובר בעיסוק החורג מפעילותו השוטפת בסיכול טרור, ולכן הבקשה נדונה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ונקבעו מנגנוני פיקוח ובקרה סדורים בתהליך".

"כראש שירות הביטחון הכללי, אני מבקש להבהיר כי רגישות העניין ברורה לי היטב", הוסיף ארגמן, "ועל כן הוריתי כי רק קבוצה מצומצמת מאוד של אנשי שירות תעסוק בנושא, וכן כי המידע לא יישמר במאגרי השב"כ. כמו כן, המידע יימסר ישירות למנכ"ל משרד הבריאות או לראש שירותי בריאות הציבור, אשר יעשו שימוש במידע רק לצורך מתן הנחיות שתכליתן הצלת חיי אדם. אני מבקש להדגיש, כי שב"כ לא יעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד".

תגיות:שב"כנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה