חדשות בארץ

בבית הנשיא: ריבלין נפגש עם נתניהו וגנץ

הנשיא ראובן ריבלין נועד במעונו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בתום סבב ההתייעצויות עם הסיעות בכנסת, במהלכו זכה גנץ ל- 61 ממליצים. מחר בצהריים יעניק ריבלין לגנץ את המנדט להרכבת הממשלה

ריבלין, נתניהו וגנץ, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ריבלין, נתניהו וגנץ, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא
(עודכן: 21:12)

(וידאו: רועי אברהם, לע"מ. מקליט: יוסי כהן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בבית הנשיא בירושלים. ריבלין זימן אליו את השניים לפגישה דחופה, לאחר תום סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת, במהלכו קיבל גנץ רוב של 61 ממליצים לתפקיד הרכבת הממשלה. בסיום הפגישה, שארכה כשעה וחצי, נמסר בהודעה משותפת לליכוד וכחול לבן כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת. השניים סיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם".

מוקדם יותר הערב, נמסר מבית הנשיא, כי "מחר בשעות הצהריים יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ". במהלך סבב הפגישות של הסיעות עם ריבלין, שקוצר ליום אחד בשל משבר הקורונה, זכה גנץ לקולותיהן של סיעות כחול לבן, הרשימה המשותפת והעבודה-מרצ. יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, בחרה להיעדר מהפגישה, ונמנעה מלהמליץ על מועמד מטעמה. נתניהו קיבל את המלצתן של סיעות הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה.

נתניהו חזר הבוקר על קריאתו להקמת ממשלת חירום לאומית, על רקע התפשטות נגיף הקורונה. "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה, שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות", כתב בטוויטר. "שבתי והעברתי הבוקר הצעה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותי. הממשלה תכהן שישה חודשים, ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה. בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום".

נתניהו הוסיף, כי לחלופין הוא "מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב. בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כראש הממשלה, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום ראש הממשלה עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, והממשלה תכהן 4 שנים".

"אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי, ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המשא ומתן כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות, ולהצטרף לכל ממשלה שנקים. מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה", חתם נתניהו את דבריו.

גנץ דחה בטוויטר את הצעותיו של ראש הממשלה: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב- 1:00 בלילה, ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המשא ומתן לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני – נדבר".

ביממה האחרונה פורסם, כי בקוקפיט של כחול לבן שררו חילוקי דעות חריפים האם להיענות לקריאת ממשלת החירום של נתניהו. על פי הדיווחים, גנץ ומספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי, תמכו בכניסה לממשלה, ולפחות הביעו נכונות להיכנס למשא ומתן על כך. לעומת זאת, מספרי 2 ו- 3 בכחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון, התנגדו בתוקף להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. אלא שכאמור גנץ יישר קו עם עמדותיהם, וכך גם אשכנזי, שכתב בטוויטר: "בימים אלו אנחנו צריכים לנסות למצות כל דרך להקים ממשלה עבור אזרחי ישראל. עם זאת, פניו של נתניהו אינם לאחדות ושותפות אמיתית, וגם לא לממשלת חירום, שכן משא ומתן לא יכול להתנהל דרך התקשורת. הנהגת כחול לבן מאוחדת כולה, כשהשיקול המנחה אותנו הוא טובתם של אזרחי ישראל בעת הזו".

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה