חדשות בארץ

ריבלין: המתווה שהצעתי בבחירות ספטמבר עדיין רלוונטי

לדברי נשיא המדינה, חרף הביקורת שנמתחה על מתווה הרוטציה שהציע לגנץ ולנתניהו, ש"לרובה" הוא מסכים, "חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר (רביעי) את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-23, מהן עולה כי גוש הימין קיבל 58 מנדטים, לעומת 55 מנדטים לגוש המרכז-שמאל-ערבים, ו-7 מנדטים לישראל ביתנו. בצל הפלונטר הפוליטי הבהיר ריבלין כי המתווה להקמת ממשלת אחדות שהציע בספטמבר עודנו על השולחן. לדבריו, חרף הביקורת שנמתחה על המתווה, ש"לרובה" הוא מסכים, "חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה". הוא הוסיף: "רבים נושאים לכאן עיניים בתקווה שמבית זה תבוא הישועה. הישועה בידכם, מי שהעם בחר כמנהיגיו, והריני מוסרה לפתחכם שוב".

ריבלין ביום הבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ריבלין ביום הבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על פי המתווה שהציע הנשיא בפני יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, תושבע ממשלה שוויונית, ויורחבו הסמכויות של ממלא מקום ראש הממשלה למקרה שנתניהו, שיכהן בה ראשון, ייאלץ לצאת לנבצרות בעקבות מצבו המשפטי, ואילו גנץ יכהן כראש ממשלה בפועל בזמן שנתניהו ימשיך לשאת בתואר הרשמי על כל משמעויותיו. המתווה טורפד לבסוף בידי שני הצדדים בעקבות המחלוקת סביב זהות המנהיג שיכהן בה ראשון כראש ממשלה.

ברקע הניסיון של כחול לבן לכונן ממשלת מיעוט בתמיכה אקטיבית של הרשימה המשותפת, הבהיר ריבלין כי "במשוואה היהודית והדמוקרטית כל קול נחשב". נתניהו הכריז בשבוע שעבר כי גוש השמאל מונה "רק 47 מנדטים" וכי "הערבים הם לא חלק מהמשוואה הזאת, וזה רצון העם". אולם, הנשיא אמר כי "אין במדינת ישראל חצאי אזרחים. יש חילוקי דעות עמוקים, אבל אין חצאי אזרחים". לדבריו, "כולי תקווה שהכנסת העשרים ושלוש שתושבע בשבוע הבא תאריך ימים בניגוד לקודמותיה, ושהנשיא שיעמוד כאן במעמד הגשת תוצאות הבחירות לכנסת העשרים וארבע יהיה אדם אחר".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה