חדשות יהדות

נלחמים בנגיף הקורונה: פסק הלכה נחרץ ביותר מהרב זילברשטיין

מי שחייב להיות בבידוד ומגיע לבית הכנסת – עלול להדביק אחרים ולהיכשל בעוון שפיכות דמים: פסק ההלכה של הרב זילברשטיין

הרב יצחק זילברשטייןהרב יצחק זילברשטיין
אא

"כל מי שחייב להיות בבידוד בימי הפורים אסור לו להגיע לבית הכנסת לשמוע המגילה כי הוא עלול להדביק אחרים ולהכשל ח"ו בעוון שפיכות דמים". פסק ההלכה הנחרץ של הרב זילברשטיין

הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, וחבר מועצת גדולי התורה, פרסם היום (שני) פסק הלכה חמור. לפיו, מי שעל פי הוראות משרד הבריאות עליו להיות בבידוד – שלא יגיע לבית הכנסת.

"כל מי שחייב להיות בבידוד בימי הפורים אסור לו להגיע לבית הכנסת לשמוע המגילה כי הוא עלול להדביק אחרים ולהיכשל חלילה בעוון שפיכות דמים", כותב הרב זילברשטיין, ומורה: "הנמצאים בבידוד יקראו לבד את המגילה או ישמעו מאחר העומד בחוץ".

את פסק ההלכה, שפורסם ב'יתד נאמן' חתם הרב בתפילה: "ומי שענה לאסתר המלכה ומרדכי היהודי ישמע שוועתנו וישלח רפואה שלמה ויסיר את המגיפה מעמנו".

בתוך כך, בבעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, משרד התחבורה פרסם הנחיות חדשות לנסיעה בתחבורה הציבורית.

ההנחיות – שהוצאו למפעילי התחבורה הציבורית בארץ – כוללות איסור על ישיבה בשורת המושבים הקדמיים באוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים, וזאת באמצעות קשירת פס סימון ומודעות שיבהירו את האיסור. כמו כן, בנסיעות בין-עירוניות לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה, במטרה לצמצם את הצפיפות באוטובוסים. בנוסף, "יש להקפיד הקפדה יתירה על ניקיון האוטובוסים היומי, ובפרט עמודים וידיות אחיזה. אין צורך בפעולות חיטוי נוספות".

תגיות:הרב זילברשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה