חדשות בארץ

13 יום למשפט: גנץ נותן אור ירוק לקידום חוק שיחסום את נתניהו

לפי היזמה, יקודם חוק שימנע מראש ממשלה המואשם בעבירות שחיתות להרכיב ממשלה. עם זאת, לא ברור האם ליברמן, שנמנע בכנסת הקודמת מלתמוך בחוק כזה, יפעל הפעם. ח"כ שלח מכחול לבן, מיוזמי המהלך, הוא טרם שוחח על כך עם יו"ר ישראל ביתנו, אך העריך כי הוא יתמוך בכך. בנט: "מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה"

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגות האופוזיציה החלו הבוקר (רביעי) בגיבוש רוב לחוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. "‏בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום", אמר יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, שקרא לכחול לבן להקים ממשלה על בסיס חוק זה. לפי דיווח ב-ynet, שנסמך על בכירים במפלגה, יו"ר כחול לבן בני גנץ אישר את קידום המהלך. ח"כ עופר שלח הבהיר כי במידה שלא יושג רוב לחוק, "כמובן שנקבל את הכרעת הבוחר".

שלח (צילום: פלאש 90)שלח (צילום: פלאש 90)

היוזמה באה ברקע תוצאות האמת החלקיות החוזות לגוש הימין 58 מנדטים בלבד, עובדה שעשויה להקל על אישור החוק, אולם, לא ברור כיצד ינהג בכך יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. היוזמה היא פרי שיתוף פעולה בין מספר 8 בכחול לבן, עופר שלח, לבין יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. שלח נשאל האם גם ליברמן תומך בחוק והשיב כי הוא "עוד לא יודע לתת את התשובה המעשית על זה". הוא הסביר כי בכל מקרה במפלגה סבורים כי מדובר בחוק ראוי, זאת, מאחר ו"אדם שיש לו כתב אישום לא יכול להיות שר, אז אין שום סיבה שהוא יוכל להיות ראש ממשלה. אין שום סיבה שניחשף לבושה הזאת שבעוד שבועיים ראש ממשלה מכהן ייכנס לבית המשפט, ירכין ראש וישמע שלושה סעיפי אישום, אחד מהם על שוחד". שלח חשף עוד כי במפלגה ניסו לקדם את החוק כבר בכנסת הקודמת, אך זה נמנע משום שליברמן "לא הלך אתנו על הדבר הזה. אם ליברמן יילך ואם יהיה לנו רוב – נעשה את זה". עם זאת הוא אמר כי טרם שוחח על כך עם יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן (צילום: סרייה דיאמנט, פלאש 90)ליברמן (צילום: סרייה דיאמנט, פלאש 90)

יו"ר מרצ כינה את המהלך "נכון פוליטית" ו"לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים". לדבריו, זה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית. הוא קרא לכחול לבן: "צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בריאיון לרדיו 103fm כי ראש ממשלה המואשם בעבירות שחיתות צריך להתפטר. "זה שבנימין נתניהו ממשיך להיאחז בכיסא אחרי כתב אישום חמור זה דבר ביזארי", אמר. "לכן, יכולים להיעזר בהצבעה בכנסת, זה חוק, זה לא ממשלה, לא קואליציה".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף את יוזמת שלח ועודה וטען כי חקיקת 'חוק פסילת נתניהו' היא "מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה". בנט הוסיף כי "לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים". הוא הודיע כי מפלגתו "תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה ותילחם בכך בכל כוחנו".

יו''ר הרשימה המשותפת, עודה (צילום: פלאש 90)יו''ר הרשימה המשותפת, עודה (צילום: פלאש 90)

לפי ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), אם החוק יובא למליאת הכנסת, "נשקול את זה וייתכן שנתמוך". טיבי ציין כי לתמיכת מפלגתו אין  קשר לליברמן וכי הרשימה תמכה בעבר בחוקים שגם נתניהו תמך בהם. גם חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) הודיע כי יפעל להעלאת חוק שימנע את המשך כהונתו של נתניהו, המואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שמשפטו ייפתח ב-17 במרץ – יום לאחר השבעת הכנסת ה-23.

תגיות:בני גנץעופר שלחבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה