חדשות בארץ

כחול לבן: לא תהיה חבירה לנתניהו, נחתור במהירות להקמת ממשלת 61

ח"כ אלעזר שטרן מכחול לבן התייחס לדיווחים כי ינקלביץ', עמיתתו החרדית למפלגה, תחבור לליכוד: "אני מציע לליכוד לא להתקשר לינקלביץ', אין להם סיכוי. אני אומר את זה מידיעה". ח"כ שלח אמר כי העלאת האפשרות כי האוזר והנדל יערקו לליכוד מאחר שהם עבדו בעבר עם נתניהו היא "פשוט בושה". לדבריו, "הם מכירים אותו, ובגלל שהם מכירים אותו הם היום בכחול לבן ועושים ככל יכולתם שתהיה ממשלה שלא בראשות נתניהו"

מטה כחול לבן, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מטה כחול לבן, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן הבהיר הבוקר (רביעי) כי מפלגתו לא תחבור לממשלת אחדות תחת בנימין נתניהו. שלח, שאמר את הדברים בריאיון לגלי צה"ל יממה לאחר ישיבת סיעת כחול לבן, הדגיש כי זו עמדת המפלגה לאור תוצאות הבחירות הלא-סופיות, החוזות כישלון גוש הימין להשיג 61 מנדטים להרכבת ממשלה.

לפי שעה, מחנה הימין נחלש ל-58 מנדטים, בעוד המחנה היריב עולה ל-55 קולות. לפי שלח, אם בתום ספירת הקולות גוש הימין יהיה רחוק ב-2-3 מנדטים מהקמת ממשלה, "נפעל במהירות לעצב את הגוש של 61 מנדטים שמתנגד לממשלה בראשות בנימין נתניהו".

שלח התייחס לדיווחים כי בליכוד פועלים ללא לאות לצוד עריקים מכחול לבן. בין המועמדים הפוטנציאליים, יועז הנדל, צביקה האוזר ועומר ינקלביץ', שעבדו בעבר עם נתניהו. לדבריו, "הם מכירים אותו, ובגלל שהם מכירים אותו הם היום בכחול לבן ועושים ככל יכולתם שתהיה ממשלה שלא בראשות נתניהו". הוא הוסיף כי "להזכיר אותם רק בגלל שיש להם עמדות אידיאולוגיות כאלה ואחרות, שאותן אני כמובן מכבד, להזכיר אותם כעריקים פוטנציאליים זה פשוט בושה. זה לא היה ולא יהיה".

האוזר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)האוזר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גם אלעזר שטרן, עמיתו למפלגה, פסל את האפשרות כי ינקלביץ' תחבור לליכוד. "אני מציע לליכוד לא להתקשר לינקלביץ', אין להם סיכוי. אני אומר את זה מידיעה", טען שטרן לחדשות 12, "לא יהיו להם עריקים, זה חלק מהבלופים שנתניהו ומקורביו מפזרים מסביבנו. אלי אף אחד לא התקשר ושלא יעזו גם. הייתי מתבייש אם הייתי מקבל הצעה לערוק".

שטרן הוסיף: "לא נשב תחת נתניהו. אנחנו חושבים שצריכה להיות ממשלת אחדות, אבל תחת נתניהו לא נשב. יש לנו מצפן וערכים. אולי הגיע הזמן שנתניהו המלך הגדול יבין שהוא צריך לזוז הצידה, לנהל את המשפט שלו ואז הליכוד יבוא ונקים ממשלת אחדות".

עופר שלח (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)עופר שלח (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה הראשונה אתמול בתל אביב כי "לא אכנס לממשלה תחת נתניהו, ואף אחד אחר ברשימה לא ייכנס לממשלה כזו". אולם, כאשר יו"ר מפלגתו בני גנץ נשאל על כך, הוא השיב: "יהיה בסדר". קודם לכן הוא אמר כי "ניכר שלנתניהו אין 61 להרכיב ממשלה" וקרא להמתין לתוצאות האמת הסופיות, שעשויות להתפרסם היום בערב. "תוצאות הבחירות הולכות ומצטברות לאט לאט. אנחנו כאמור נבחן את דרכנו. אנחנו מחויבים למדינת ישראל, מחויבים לחברה בישראל. כמובן מכבדים את החלטת הבוחר. נעקוב אחרי התפתחות תוצאות האמת כאמור ונראה לאן ניקח את זה משם", אמר גנץ.

אתמול פורסם כי יו"ר כחול לבן הורה להדק את הפיקוח של נציגי מפלגתו בוועדת הבחירות המרכזית על תהליך ספירת הקולות. גנץ הנחה את יו"ר הסיעה, ח"כ אבי ניסנקורן, להגיע לכנסת על מנת לפקח מקרוב על עבודת הוועדה, זאת, בשל החשש במפלגה כי בליכוד ינסו לשבש את תהליך ספירת המעטפות הכפולות.

תגיות:כחול לבןעומר ינקלביץ'בחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה