חדשות בארץ

דיווח: בניסיון לגרום לעריקתה, בליכוד איימו על ח"כ ינקלביץ’ מכחול לבן

לפי הפרסומים, בהקלטה, שתוכנה המלא נפל לידי הליכוד, נשמע בכר חושף פרטים מביכים מחייה של ינקלביץ', מספר 23 בכחול לבן, ובליכוד ניצלו את המידע על מנת לגרום לה לערוק אליהם – מהלך שיוביל להיחלשות כחול לבן ואולי אף ליצירת 61 מנדטים – כשבתמורה לכך הובטח לה לגנוז את ההקלטה. הליכוד: "שקר מוחלט. לא היה ולא נברא"

ינקלביץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ינקלביץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בניסיון לקושש מנדטים שיאפשרו הקמת ממשלת 61, בליכוד הפעילו באחרונה לחץ מסיבי על ח"כ עומר ינקלביץ' מכחול לבן כדי שתערוק לשורותיהם, ואף איימו בפרסום חומרים מביכים אודותיה. לפי הדיווח היום (שלישי) ב'הארץ', המהלך בא בעקבות פרסום הקלטת שיחה בין היועץ האסטרטגי של כחול לבן, ישראל בכר, לבין הרב גיא חבורה, שבו צוטט הראשון כאומר כי יו"ר המפלגה בני גנץ הוא "סכנה לישראל", וכי ינקלביץ' אמרה עליו כי הוא "אפס מאופס". שעות לאחר חשיפת הקלטת פוטר בכר מתפקידו, ובליכוד החלו להכין את הקרקע לאפשרות שינקלביץ' תחליט לפרוש מכחול לבן.

לפי הפרסומים, בהקלטה, שתוכנה המלא נפל לידי הליכוד, נשמע בכר חושף פרטים מביכים מחייה של ינקלביץ', מספר 23 בכחול לבן, ובליכוד ניצלו את המידע על מנת לגרום לה לערוק אליהם – מהלך שיוביל להיחלשות כחול לבן ואולי אף ליצירת 61 מנדטים – כשבתמורה לכך הובטח לה לגנוז את ההקלטה. לפי שעה, ינקלביץ' טרם השיבה להצעה, אולם בסביבתה העבירו מסרים לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא בוחנת את ההצעה ו"מתנדנדת" בין המפלגות.

גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שלשום פורסם בישראל היום כי בכחול לבן חושדים בינקלביץ' כי היא מתכננת מעבר לליכוד בשל הקלטת בכר. בדיווח הובא ציטוט של חבר כנסת מהמפלגה שטען כי "יש חברי כנסת שלא סומכים עליה". דבריו באים ברקע דיווח אחר בידיעות אחרונות לאחר הסבב הראשון באפריל – שבו זכה הימין ב-60 מנדטים – שטען כי איש סודו של נתניהו, נתן אשל, התעניין אצל גורמים חרדיים האם ישנה דמות תורנית שיש ביכולתה ללחוץ על ינקלביץ' לערוק לליכוד. "אני לא יודע אם היא שייכת לליטאים או לחסידים", אמר אשל בשיחות. "אני לא מכיר אותה. נגיד שהיא ליטאית ויבוא הרב חיים קנייבסקי ויגיד שאסור לפגוע ביהדות החרדית, וזה יהיה תלוי רק בה היא לא תעמוד בזה. ואם יבוא אליה הרב מגור, אם בעלה חסיד גור - היא לא תעמוד בזה".

בליכוד הכחישו את הפרסום וטענו כי מדובר ב"שקר מוחלט. לא היה ולא נברא". ינקלביץ' עצמה הכחישה הבוקר את הטענות כי תחבור לליכוד. "הכול שמועות, זה לא יקרה", כתבה בטוויטר.

עם זאת, דובר של נתניהו והליכוד, יונתן אוריך, אמר לגלי צה"ל כי מתנהלים "מגעים עם ח"כים מכמה מפלגות מהצד השני, גם הם הבינו שלגנץ אין יכולת ודרך להקים ממשלה". אוריך הוסיף: "אני מניח שדי בקרוב נביא גם את ההצבעות החסרות מהצד השני". בראיון בחדשות 13, הביע אוריך תקווה שבתוך כמה ימים תוקם ממשלה, "שתישען על קולות בצד השני. דיברנו עם בין ארבעה לשישה ח"כים".

תגיות:הליכודכחול לבןעומר ינקלביץ'בחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה