חדשות בארץ

ישיבת סיעה בימינה: "העיקר שגוש הימין יהיה 61"

על אף מספר המנדטים הנמוך שקיבלה רשימת ימינה, בכיריה אינם מביעים אכזבה. שר הביטחון נפתלי בנט: "יש הזדמנות לממשלת ריבונות, הצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ"ש". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "התוצאות טובות מאוד לעם ישראל, וזה מה שחשוב"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)יו"ר ימינה, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
אא

חברי הכנסת של רשימת "ימינה" התכנסו בצהריים (שלישי) לישיבת סיעה ראשונה במלון רמדה בירושלים. יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, אמר כי "תוצאות הבחירות טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג, שמדיניות ימין תיושם בפועל".

בנט הדגיש, כי "יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל – לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי, והצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ"ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד".

על אף מספר המנדטים הנמוך של ימינה המסתמן מתוצאות האמת – 6, ככל הנראה – במפלגה לא מובעת אכזבה. בטרם נכנס לישיבת הסיעה, אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לערוץ 7 כי "התוצאות טובות מאוד לעם ישראל, וזה מה שחשוב".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, התבטא ברוח דומה בישיבת הסיעה: "אהבת ישראל ניצחה את שנאת החינם. בחודשיים האחרונים שמרנו על הבית למרות כל הניסיונות לפגוע בו, לקחנו אחריות כדי להציל את גוש הימין. הכוונה היא לבנות ממשלה יציבה וטובה, שתדאג לארץ ישראל ולזהות היהודית. זה הדבר החשוב. מבחינתי העיקר שגוש הימין יהיה 61, אם נגיע לזה – ניצחנו".

ראשי המפלגות החברות בגוש הימין ייפגשו בשעה 15:00 עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, וידונו עמו בתוצאות הבחירות. בשעות הבוקר נועד נתניהו במעונו עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי. בפגישה, שנמשכה כשעה וחצי, דנו השניים באפשרויות להקמת הממשלה.

בתוך כך, מוועדת הבחירות נמסר כי הושלמו הליכי בדיקתן של 10,305 קלפיות, המהוות 97% מסך כל הקלפיות הארציות. ב- 310 קלפיות נוספות נדרשת השלמת בדיקה, כדי לאשרן. ב- 250 מתוכן יש צורך בהשלמה מול הפרוטוקול המקורי, ב- 40 קלפיות נוספות מתבצעת סריקת פרוטוקולים, ו- 20 קלפיות יועברו ביום ראשון לבדיקה מעמיקה של טוהר הבחירות. נתונים אלו אינם כוללים את הקלפיות, בהן הצביעו הבוחרים במעטפות כפולות.

מנתוני הביניים שפרסמה הוועדה, המבוססים על 90% מקולות הבוחרים, עולה כי הליכוד מוביל את רשימת המפלגות עם 36 מנדטים, בעוד לכחול לבן 32 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, וש"ס עולה ל- 10 מנדטים. ליהדות התורה, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ – 7 מנדטים לכל אחת. ימינה מקבלת 6 מנדטים. עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה. על פי נתונים אלה, גוש הימין זוכה במצטבר ל- 59 מנדטים, בעוד מחנה השמאל-ערבים עם 54 מנדטים.

 

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה- 23, לחצו כאן.

תגיות:נפתלי בנטימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה