חדשות יהדות

מעמד מרטיט בשדרות: סיום הש"ס בעיצומה של ההסלמה

תחת מטחי הקסאמים - מעמד סיום הש"ס בעיר שדרות, כאשר התושבים מקבלים על עצמם לא לפספס יום ללא לימוד תורה, תוך אמונה חיה שהתורה היא כיפת הברזל האמיתית

שכונת רבי הקומות בשדרות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שכונת רבי הקומות בשדרות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מעמד מרטיט בעוצמתו התקיים בסוף השבוע שעבר בעיר שדרות: תחת מטחי הקסאמים התקיים מעמד סיום הש"ס בעיר.

"אילו לא ראיתי לא האמנתי, באתי לחזק ויצאתי מחוזק. חשבתי בגלל המתיחות למצוא כאן רק אחדים שאמנם גם בשבילם באמת ראוי להגיע. והנה אני רואה ציבור כל כך גדול של עמלי תורה ואוהבי תורה בשדרות", במילים אלו פתח הרב יצחק אזרחי, ראש ישיבת מיר, את נאומו המרגש שנשא במעמד סיום הש"ס בעיר שדרות.

את המעמד הפיקו חבר מועצת העיר ר' דורון טקטוק (ש"ס) ורכז אל המעיין ר' עמי בן סימון ור' מרדכי אלבז מטעם המחלקה למסורת ישראל. את הש"ס סיים מגיד השיעור הוותיק הרב אליהו אפללו, מייסד דף היומי בשדרות, ואת מסכת ברכות פתח הרב יעקב אביטן, שבעצמו סיים ש"ס בעיון ובבקיאות.

תושבי שדרות הצטמררו למראה הרב אזרחי, שממרומי גילו טרח לבוא מירושלים אל העיר הדרומית, וזאת כאשר חלק נכבד מהמוזמנים תושבי שדרות חששו לצאת מביתם. מעמד סיום הש"ס התקיים בשבוע שעבר, בעיצומה של ההסלמה הקשה.

הרב אזרחי בכישרונו הידוע ריתק את המאזינים על כל גווני המשתתפים באירוע – מתלמידי חכמים ועד בעלי בתים, זקנים ונערים, עד השעה 23:30 בלילה.

הרב אזרחי נשא נאום דרמטי וסוחף, מלא באהבת תורה משתפכת והסברים עמוקים על מהותה של תורה שבעל פה. דבריו הרימו את המשתתפים לגבהים רמים.

זעקתו מעומק הלב של הרב אזרחי: "לימוד התורה שלכם זו כיפת הברזל האמיתית" הרטיטה את לבבות המשתתפים, שקיבלו על עצמם ללמוד כל יום! כל יום!

המעמד המרומם הסתיים עם שירה סוחפת לכבוד שמחת תורה ולומדיה, כשראש הישיבה הביע את הערכתו ללומדי התורה במסירות נפש בכל המצבים, ובירך באופן אישי כל משתתף ומשתתף.

כאשר הסתיים האירוע, בשעת חצות הלילה, שמעו המשתתפים כי ברגע זה הוסכם על 'הפסקת אש'. "חזינו בעינינו שהתורה תמיד מנצחת, הן את הטועים מבפנים והן את האויבים מבחוץ. וכמו שאמרו חז"ל הקדושים: 'תורה מגינה ומצילה'", סיכמו המשתתפים הנרגשים את האירוע.

תגיות:שדרותסיום הש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה