חדשות יהדות

גם אנחנו הופתענו: מה הגימטריה של הנגיף קורונה?

הרב בנימין פינקל, מראשי ישיבת מיר, התייחס בשיחתו השבועית לנגיף הקורונה המאיים, והפתיע את תלמידיו באומרו מה הגימטריה למילה "נגיף הקורונה"

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

הרב בנימין פינקל, מראשי ישיבת מיר, מסר בשבוע שעבר שיחה בהיכל הישיבה. במהלך השיחה התייחס הרב לנגיף הקורונה, והפתיע את התלמידים באומרו ש"נגיף הקורונה" בגימטריה שווה למילה "תפלה" (ללא י'), ויש בכך רמז משמים שעלינו להתחזק בתפילה.

בדבריו, ציטט הרב את דברי הגמרא במסכת ברכות (ל"ב, ב'): "תנו רבנן, ארבעה דברים צריכים חיזוק, ואלו הן: תורה, ומעשים טובים, תפלה ודרך ארץ". כיוון שאלו דברים שבהם אדם צריך תמיד להתחזק, ה' יתברך שולח לעולם מגיפה זו, כדי שנתחזק בתפילה.

"צריך להתחזק גם בלימוד התורה", הוסיף הרב פינקל, "כיוון שמי שמסיר אוזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה אז וודאי שרק על ידי תפילה אפשר להינצל".

האם אנו לא מתפללים? ובכן בואו נהיה כנים עם עצמנו, גם הציבור שמתפלל אינו 'נאנק' ואינו פונה אל ה' בהרגשה כנה ועמוקה שרק הוא יכול לעזור. אנו סומכים על עצמנו, על 'לי זה לא יקרה', על משרד הבריאות ועל שיהיה בסדר. אבל אבא שבשמים מצפה מאיתו לתפילה מעומק הלב, תפילה נואשת וזעקה מרה – אך ורק למי שבידו להושיע. כשנרגיש שאנו תלויים בישועת ה' ונתחיל להתפלל ברצינות - נזכה שישמע ה' שוועתנו.

איזה מסר מבקש הקב"ה להעביר לעם ישראל באמצעות הנגיף הקטלני? הרב זמיר כהן במסר קצר על נגיף הקורונה מנקודה יהודית:

תגיות:תפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה