חדשות בארץ

היועץ הבכיר מתח ביקורת חריפה על גנץ – ופוטר מתפקידו

בעקבות חשיפת ההקלטה, בה נשמע ישראל בכר מותח ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, פיטר בני גנץ את יועצו האסטרטגי הבכיר. בכחול לבן האשימו כי "בכר נקלע למארב מתוכנן, מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב". הליכוד: "גנץ פיטר את יועצו הקרוב מפני שאמר את האמת"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פיטר מתפקידו את יועצו הפוליטי הבכיר, ישראל בכר. זאת בעקבות חשיפתה אמש (חמישי) בחדשות 12 של הקלטה, בה נשמע בכר מותח ביקורת חריפה על גנץ וטוען כי הוא מהווה "סכנה לעם ישראל".

בהודעה שנמסרה הבוקר מכחול לבן, נאמר כי גנץ ערך אתמול "בירור ראשוני ובדיקות נדרשות" בנוגע לדברים שאמר בכר בהקלטה. לדבריהם, הבירור העלה כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה – שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב. יחד עם זאת, החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו  של בכר בקמפיין. גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים".

בכר שימש בעבר כיועץ לראש הממשלה בנימין נתניהו וכיועצו של חבר הכנסת נפתלי בנט (ימינה). בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא כיהן כיועצו האסטרטגי של גנץ. במסגרת תפקידו זה, הוא דרבן אותו להחלטה על הקמת כחול לבן. בהקלטה, שפורסמה על ידי עמית סגל, מתח בכר ביקורת נוקבת על גנץ. בשיחה שקיים לאחרונה עם אחד ממכריו, הוא אמר כי לגנץ "אין אומץ לתקוף באיראן – כי זה האיש", וכי יש בכך משום "סכנה לעם ישראל".

בהודעת כחול לבן נמסרה גם תגובתו של בכר: "כמי שמלווה מעל שנה את ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי, שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל".

בכר הוסיף, כי "מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של  שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר מפני שאמר את האמת".

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה