חדשות בארץ

ועדת הבחירות המרכזית נערכת להצבת קלפיות ייעודיות למבודדי קורונה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, מסרה כי הוועדה נערכת להציב בין 12 ל- 15 קלפיות ייעודיות לאזרחים הנאלצים לשהות בבידוד בשל הקורונה. הנגיף ממשיך להתפשט באיראן: מספר הקורבנות עלה ל- 15, ודובר משרד הבריאות בטהראן הפציר באזרחים להישאר בבתיהם

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, אמרה היום (שלישי) כי הוועדה נערכת להקמת קלפיות ייעודיות לאזרחים הנאלצים לשהות בבידוד בשל נגיף הקורונה.

בדיון שנערך בוועדת הכספים, ביקש יו"ר הוועדה משה גפני הבהרות בנוגע להיערכותה של ועדת הבחירות להצבעה בצל נגיף הקורונה. עדס אמרה כי "לפני יומיים מנכ"ל משרד הבריאות הוציא צו, לפיו כל מי שנמצא בבידוד, ואין לו תסמינים, יוכל לצאת להצבעה בהתאם להנחיות – לצאת עם מסיכה, לא בתחבורה ציבורית ועוד". לדבריה, "אנחנו מנסים לייצר מערך של 12 עד 15 קלפיות ייעודיות שאנו מקימים ברחבי הארץ. המספרים משתנים מידי יום, אנשים נכנסים ויוצאים מבידוד, ואנחנו עוקבים אחר כך".

עדס ציינה, כי הקלפיות יוצבו באוהלים בערים מרכזיות: "אנחנו מייצרים מפרט לאוהל מיוחד, עם הפרדה בין חברי ועדת הקלפי למצביעים. מנכ"ל מד"א מתגייס לכך, הוא מגייס לנו עובדים מקרב הארגון, אף אחד אחר לא מוכן לעבוד שם. המבודדים ייכנסו עם אמצעים, כפפות ומסכות, יהיו אמצעי מיגון לסדרנים. אני מאוד מקווה שלא נגיע לעלויות כבדות, ושנוכל לצמצם בדברים אחרים, כדי שלא נצטרך תקציב נוסף".

משרד הבריאות הודיע בצהריים כי אזרחית ישראלית, ששהתה על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" ואושפזה בבית חולים ביפן לאחר שנדבקה בקורונה, החלימה ותשוחרר במהלך היום, לאחר שהתקבלו 2 תוצאות שליליות לנגיף: "כשתגיע לישראל, תילקח בדיקה נוספת בנתב"ג, והיא תשוחרר לביתה ולא לבידוד". בבתי חולים ביפן מאושפזים עוד 3 ישראלים, שהיו על הספינה ואובחנו כנשאי קורונה. מצבם מוגדר קל. 2 נוסעים נוספים אובחנו כחולים לאחר חזרתם לארץ ביום שישי האחרון. הם נמצאים במתקן בידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. במתקן שוהים 9 נוסעים נוספים, ששבו עמם לישראל.

בתוך כך, מספרם של קורבנות הקורונה באיראן עלה ל- 15. דובר משרד הבריאות בטהראן מסר, כי 34 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף, ומספר הנדבקים מסתכם נכון לעכשיו ב- 95. הדובר הפציר באזרחים להישאר בבתיהם. מספר הקורבנות באיראן הוא הגבוה ביותר מחוץ לסין, בה התפרץ הנגיף בחודש דצמבר האחרון.

בין הנדבקים באיראן גם סגן שר הבריאות, אירג' האריצ'י. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול, נראה הבכיר האיראני כשהוא משתעל ומנגב זיעה ללא הרף. בעקבות חרושת השמועות אודותיו, הוא העלה היום סרטון לרשת, בו סיפר כי אובחן כנשא קורונה. בקרב תושבים רבים באיראן גובר החשש, כי היקף התפשטות הנגיף נרחב מהמספרים הרשמיים. בניסיון להרגיע את האזרחים, הכחיש האריצ'י נמרצות ידיעות לפיהן בעיר קום לבדה נרשמו 50 מקרי מוות. עם זאת, בדיווחים רשמיים נמסר כי 320 בני אדם אושפזו בבתי חולים בעיר בחשד שנדבקו בנגיף. מחמוד סאדיג'י, חבר פרלמנט איראני, הודיע אף הוא כי נדבק בקורונה.

התפרצות הנגיף באיראן משליכה גם על שכנותיה באזור. מקרי הידבקות ראשונים בקורונה דווחו אתמול בעיראק, כווית, בחריין, עומאן ואפגניסטן. מכוויית נמסר הבוקר, כי מספר נשאי הנגיף עלה ל- 8. בבחריין עלה מספר הנדבקים ל- 18. באיחוד האמירויות הערביות הודיעו על ביטול הטיסות לאיראן וממנה למשך שבוע.

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה הלילה את סף ה- 80,000, מתוכם קרוב ל- 78,000 בסין. במהלך היום דווח לראשונה על מקרי הידבקות ראשונים בקרואטיה ובשוויץ. אוסטריה דיווחה אף היא על שני מקרי הידבקות ראשונים בשטחה, שהתגלו בטירול, מחוז במערב המדינה הגובל באיטליה. מקרה ראשון של הנגיף, שהתפרץ בצפון איטליה, אובחן היום לראשונה בדרום המדינה.

(עודכן: 17:18)

תגיות:בחירות 2020נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה