חדשות בארץ

דיווח: מסתמנת חקירה בפרשת החברה שגנץ עמד בראשה; נתניהו: "ערב עצוב"

על פי הדיווח בחדשות 13, ככל הנראה הפרקליטות תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים בחברת "המימד החמישי", שהמשטרה התקשרה עמה בהסכם של 50 מיליון שקלים ללא מכרז. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שעמד בראש החברה, לא חשוד בשלב זה ולא ייחקר באזהרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "ערב עצוב למדינת ישראל"

גנץ והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המשטרה צפויה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי", החברה שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, עמד בראש מועצת המנהלים שלה. כך פרסם הערב (רביעי) אביעד גליקמן בחדשות 13.

על פי הידיעה, הפרקליטות עומדת לסיים בקרוב את הבדיקה בנוגע לקשרים שבין המשטרה לחברה, ומסתמן כי תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים בחברה, בחשד לקבלת דבר במרמה. בדיווח הודגש, כי בשלב זה גנץ אינו חשוד בפרשה; הוא יוזמן למסור עדות בפרשה, אך לא ייחקר באזהרה.

פרטי הפרשה נחשפו לראשונה בפברואר 2019 על ידי גידי וייץ ב"הארץ". בשנת 2016 הוחלט במשטרה להתקשר בחוזה על סך 50 מיליון שקלים עם החברה, שפעלה בתחום הבינה המלאכותית, וזאת ללא מכרז. במסגרת ההסכם, שקודם על ידי המפכ"ל דאז רוני אלשיך, אישרה המשטרה פיילוט לניסוי המערכת שהוצעה על ידי החברה, והיא קיבלה תמורתו 4 מיליון שקלים. אלא שבסוף 2018 החברה נסגרה, והפיילוט הופסק.

במרץ 2019 פרסם מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, דוח שעסק בהליכי הרכש של המשטרה בשנים האחרונות. במסגרת הדוח נמתחה ביקורת חריפה על התקשרותה של המשטרה עם "המימד החמישי". בדוח נטען בנוסף, כי גורמים בחברה מסרו למשטרה מצג שווא, שעל בסיסו התקבלה ההחלטה על ההסכם עמה. בעקבות דוח המבקר, דרש הליכוד מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד גנץ, בטענה כי הכניס לכיסו רווח של 4 מיליון שקלים.

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, מנדלבליט קיבל למעשה החלטה כבר לפני מספר שבועות, אולם בשלב זה הוא מתכוון לפתוח בבדיקה בלבד של הפרשה – שלב מקדים להחלטה על חקירה פלילית. עוד דווח, כי הוא מעכב את פרסום החלטתו "בשל הקירבה לבחירות". בליכוד תקפו בתגובה את היועץ: "למה מחכים לאחר הבחירות עם הבדיקה של 'המימד החמישי', בעוד שבכל מה שקשור לראש הממשלה הם רצו עם כתב החשדות לפני הבחירות?". ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל" – עקיצה, שרמזה להתבטאותו של גנץ לאחר הגשת כתב האישום נגד נתניהו.

בריאיון שהעניק בסוף השבוע שעבר לחדשות 12, אמר גנץ כי החברה בראשה עמד לא קיבלה פטור ממכרז, מכיוון שלא היה מכרז: "אין לי שום בעיה עם חקירה בנושא של 'המימד החמישי'. כל הספין הזה הוא שקר מהמילה הראשונה עד האחרונה. לא רק שזה שקר מוחלט, זה שקר בלי כל בסיס שהוא. אני אדם ישר, אין לי שלושה כתבי אישום, נקי לחלוטין. נתניהו מואשם באשמות חמורות ביותר, כדאי שיזדכה עליהם ואחר כך נראה מה עושים".

תגיות:בני גנץהמימד החמישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה