חדשות בארץ

חילוץ הישראלים על ספינת התענוגות: חברת הביטוח שולחת מטוס ליפן

בחברת ביטוח הנסיעות לחו"ל הודיעו כי חכרו מטוס שייצא בימים הקרובים ליפן, על מנת להשיב ארצה את הנוסעים הישראלים על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שלא אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. לפי החברה, הערכות הן כי המטוס, שכעת שוהה בטורקיה, ימריא ליפן כבר ביום שלישי

ספינת התענוגות "Diamond Princess" (צילום: שאטרסטוק)ספינת התענוגות "Diamond Princess" (צילום: שאטרסטוק)
אא

חברת ביטוח הנסיעות "פספורטכארד", בשיתוף עם חברות "כלל" ו"מגדל", הודיעה הערב (ראשון) על חכירת מטוס שייצא בימים הקרובים ליפן, על מנת להשיב ארצה את הנוסעים הישראלים על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שלא אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. בהודעת החברה נכתב כי המטוס שוהה כעת בטורקיה, והוא ייצא לדרכו לאחר אישור כלל הגורמים הממונים בממשלת ישראל. על פי הנחיות משרד הבריאות, לאחר שובם ארצה יועברו 13 הנוסעים, מלבד השניים שנדבקו, לבידוד ומעקב.

בחברת "פספורטכארד" העריכו כי המטוס צפוי לצאת ליפן כבר ביום שלישי הקרוב. "החל מקבלת ההודעה, פעלנו בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לסייע ככל האפשר להשיב ארצה את הישראלים נוסעי ספינת התענוגות היפנית שנמצאים תחת הסגר", אמר מנכ"ל החברה יואל אמיר. הוא הוסיף כי החברה פעלה בימים החולפים בשיתוף משרד החוץ ומשרד הבריאות על מנת להשיב ארצה את נוסעי הספינה. לדבריו, החברה תוציא את המטוס לדרכו במהירות האפשרית, בהתאם להנחיות הגורמים הממונים, "בשאיפה שהנוסעים יבלו כבר את השבת הקרובה בישראל".

לפי הרשויות ביפן, עד כה נדבקו 355 מנוסעי הספינה, העוגנת מול חופי יפן, בווירוס הקטלני. הלילה דיווחה סין על 142 מקרי מוות חדשים כתוצאה מהידבקות בנגיף הריאות – ועל 1,665 מתים בשטחה היבשתי. לפי שעה נאמד מספר החולים על יותר מ-69 אלף בני אדם, ומספר מקרי ההחלמה עומד על כ-10,000.

ליצמן (צילום: דוברות משרד הבריאות)ליצמן (צילום: דוברות משרד הבריאות)

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי שניים מ-15 הישראלים בספינת התענוגות נדבקו בווירוס הקורונה. בני הזוג שחלו הועברו במצב קל לבית חולים ביפן. המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, צפוי לנחות היום ביפן, ומחר יצטרף אליו פרופ' רן ניר-פז, רופא בכיר ומומחה במחלות זיהומיות מבית החולים הדסה, על מנת לוודא כי החולים מקבלים את הטיפול המיטבי.

שר החוץ ישראל כץ מסר בישיבת הממשלה היום כי שאר הנוסעים הישראלים המצויים בהסגר יפונו ויובאו לבידוד בארץ, באמצעות חברות הביטוח שלהם שיממנו את הטסתם. כץ אמר כי הבאתם לישראל לא אמורה לסכן את בריאות הציבור. בנוסף, במשרד החוץ אמרו כי נשקלת האפשרות להטיס חזרה גם את הישראלים שנדבקו בנגיף, שיוכנסו לבידוד בארץ ויהיו במעקב רפואי.

בצהריים הודיע משרד הבריאות על הרחבת ההגבלות על הנוסעים השבים מתאילנד, הונג קונג סינגפור ומקאו, שייאלצו לשהות בבידוד למשך 14 יום, זולת סין שממנה התפשט נגיף הקורונה לרחבי העולם.

במשרד הבהירו כי בדומה לאיסור הקיים על הנוחתים מסין, ייאסר על הנוסעים השבים לישראל ממדינות אלה לצאת למרחב הציבורי וכן לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות.

תגיות:ישראליפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה