הפסקת הריון

"פחדתי מרשויות הרווחה, אז רציתי להפיל את התינוקת שלי"

סיגל רצתה לגשת להפלה מתוך החשש שהתינוק יילקח ממנה לאימוץ על ידי רשויות הרווחה. כך היה בפעמיים הקודמות. ״במקרה״ היא פנתה למחלקת אמ״א של הידברות, ולפני כשלושה חודשים היא ילדה תינוקת שמתגוררת איתה בביתה

  • כ"א שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתחילת השיחה עמה, סיגל (שם בדוי), אישה בת 35 ממרכז הארץ, מהססת מאד אם לנדב פרטים ולגולל את הסיפור שלה – היא חרדה שמא נשלחתי במסווה מטעם רשויות הרווחה.

היא גדלה במשפחה מסורתית, אך בגיל די צעיר הסתבכה בחברה לא מתאימה ועזבה את הבית.

״בגיל 18 גיליתי שאני בהריון״, מספרת סיגל. ״הייתי מוכרת לרשויות הרווחה, ולכן אבא שלי הוכר כאפוטרופוס של התינוקת. לצערי, אני נותרתי במצב מורכב מאד, וכל הטיפול של אמא שלי בתינוקת הקשה עליה מאד, והיא החליטה למסור את התינוקת לאימוץ. בהתחלה, כשזה היה בשלבים הראשונים, אני נלחמתי, רציתי שהתינוקת תישאר איתי, אבל כשלא הגעתי לכמה דיונים בבימ״ש היא נמסרה סופית לאימוץ.

"ההיריון השני שלי קרה אחרי שבע שנים. גם אז לא הייתי במסגרת של זוגיות, והייתי מוכרת על ידי רשויות הרווחה. בפעם הזו הם לקחו לי את התינוקת לאימוץ ישר מבית החולים!".

 

״אני לא מכונה של שירותי הרווחה לייצור תינוקות״

הבנות שנלקחו מסיגל הותירו אותה שבורת לב. בשיחתנו היא מעדיפה שלא לפרט ולחטט בעברה בגלל הצער הגדול שזה מסב לה. לכן, כשהיא גילתה לפני כשנה שהיא נמצאת בשלבים הראשונים של היריון נוסף, היא רצתה לגשת להפלה במהירות האפשרית, בגלל הפחד שגם הפעם תיאלץ למסור את הולד לאימוץ.

״חיפשתי בגוגל מקום לעשות שם הפלה״, ממשיכה סיגל ומספרת. ״ואז במקרה הגעתי לאתר של הידברות. חשבתי ששם יעזרו לי בעניין. מהר מאד אישה בשם קלינה יצרה איתי קשר. היא ניסתה לשכנע אותי שלא אמהר להפיל, אבל לא רציתי בכלל לשמוע. אמרתי לה שאני לא מכונה של שירותי הרווחה לייצור תינוקות! אבל קלינה לא עזבה אותי. היא הבטיחה שהפעם זה יהיה אחרת, שאף אחד לא ייקח ממני את הילדה ושהם ילוו וידאגו לי בכל מה שצריך.

"את האמת, היא הצליחה לשכנע אותי די מהר. הם דאגו לי למוצרי מזון ולדברים אישיים נוספים, אבל אחר כך נעלמתי לה לכמה חודשים והחלפתי טלפונים, כדי שלא יוכלו למצוא אותי. בחודש מתקדם יותר התקשרתי אליה שוב, וגם אז אמרתי לה שאני לא מסוגלת, שאני מוותרת ושאני רוצה לגשת להפלה. אבל היא ממש נלחמה עלי ועל התינוקת שלי, אז החלטתי לקחת את עצמי בידיים. דאגתי לפתור את המצבים המורכבים שהייתי בהם, עזבתי את העיר שגרתי בה וחיפשתי לשכור דירה. עשיתי כל מה שצריך כדי להשתקם ולעבור את המבחן של העובדים הסוציאליים. ממש 'התאבדתי' על זה!".

בשבוע ה-36 ילדה סיגל את בתה השלישית, כשהפעם היא יצאה מבית החולים עם התינוקת שלה חבוקה בזרועותיה. ״אני מאמינה שאלוקים מסובב את הדברים על הצד הטוב ביותר, צריך רק לרצות ולא לפחד״, אומרת לי סיגל שוב ושוב במהלך השיחה עמה. ״היום יש לי בית, אני מטפלת בילדה שלי עם כל החום והאהבה שלא קיבלתי בילדות, ואני מאושרת מאד. אני מודה לאלוקים שלא עשיתי הפלות, שלא הרגתי אף אחת מהבנות שלי. אני מאמינה שיגיע היום וגם אזכה בע״ה להיות בקשר עם הבנות שלי שנמסרו לאימוץ".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה