חדשות בעולם

במערכת הביטחון תוקפים את נתניהו: ההצהרה על פיתוח חיסון לקורונה – לא ריאלית

לדברי הבכיר הביטחוני, הצעד של נתניהו להטיל סגר על האזרחים השבים מסין הינו חסרת תקדים, שישראל טרם תורגלה אליו. "צריך לדבר על איך מבודדים אנשים ואזורים שלמים. איזו סמכות הופעלה כאן? ישנה פקודת 'בריאות העם' לפיה בסמכותו של שר הבריאות להכריז על סגר"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות לאחר הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת מפעל חיסונים לטיפול בנגיף הקורונה, גורם במערכת הביטחון ביקר הערב (ראשון) את ההחלטה, וטען כי פיצוח הווירוס והרכבת חיסון הינו תהליך ארוך בן חודשים ארוכים. לפי הדיווח בחדשות 12, הגורם הדגיש כי למרות שהמכון הביולוגי בישראל נחשב "חזק ומתקדם מאוד", מדובר ב"הליך לא פשוט".

הבוקר הורה נתניהו על הקמת מפעל חיסונים בישראל בניסיון לייצר חיסון לנגיף הקורונה. בתום דיון חירום בהשתתפות שורת גופיים ממשלתיים, הודיע ראש הממשלה כי המטה לביטחון לאומי הוא שינהל את ההיערכות להגעת הנגיף לישראל. לפי שעה לא אותר חיסון יעיל לנגיף הריאות הסיני, ובמספר מדינות החלו מדענים במאמצים לרקוח מזור לחולים. נתניהו, שהודה כי הגעת הווירוס לישראל היא בלתי נמנעת, הוסיף כי "נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים".

כינוס גופי הממשלה, היוםכינוס גופי הממשלה, היום

לדברי הבכיר הביטחוני, הצעד של נתניהו להטיל סגר על האזרחים השבים מסין הינו חסרת תקדים, שישראל טרם תורגלה אליו. "צריך לדבר על איך מבודדים אנשים ואזורים שלמים. איזו סמכות הופעלה כאן? ישנה פקודת 'בריאות העם' לפיה בסמכותו של שר הבריאות להכריז על סגר. הקמת מפעל חיסונים בישראל, גם בעבר בשל שפעת החזירים – פעולה לא ריאלית", אמר הבכיר.

מוקדם יותר סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג, על מנת לעקוב מקרוב אחר ההיערכות לנעילה הרמטית של המעברים לבאים מסין. "באנו לבדוק אישית אם ההחלטות שהתקבלו בדיון עם ראש הממשלה מבוצעות", אמר ליצמן. "לא נאפשר פגיעה בבריאות הציבור. נתפלל שהנגיף לא יגיע, נקווה שהתפילות יעזרו".

דרעי הוסיף כי בישראל "לא לוקחים סיכונים כשמדובר בחיי אדם", אך הדגיש כי "לא צריך להיכנס להיסטריה". אתמול אסרה רשות האוכלוסין וההגירה את כניסתם לישראל של 32 תיירים סינים. לפי הרשות, התיירים נחתו בנמל התעופה בן גוריון מטיסת המשך ממוסקבה, ולאחר שסורבה כניסתם לישראל הם הועלו על מטוס בחזרה לנקודת המוצא. שר הפנים אמר היום: "עם כל האי-נעימות. בכל מעברי הגבול יש את אותן הנחיות. לא מוכנים להסתכן, עדיף שנעשה דברים מיותרים".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה