חדשות בארץ

אחרי אל על: משרד הבריאות עצר את הטיסות מסין לישראל

בסין דיווחו על הדחתה מתפקידה של האחראית על שירותי הבריאות בווהאן, המוקד להתפרצות הנגיף, אחרי שלא הצליחה להשיב בריאיון טלוויזיוני על השאלה מה סך המאושפזים בשל הידבקות בנגיף הקורונה בעיר. במקביל, באוקראינה הודיעו על השעיית הטיסות לסין, החל מה-4 בפברואר. ליצמן הודיע: "המקרים הרבים שהתגלו גם באירופה מחייבים אותנו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על האוכלוסייה בישראל - לא מאשרים כניסת טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה"

ליצמן ומנכ"ל משרדו (צילום: פלאש 90)ליצמן ומנכ"ל משרדו (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב (חמישי) כי תיאסר נחיתתם של טיסות מסין לישראל, בשל חשש להתפשטות וירוס הקורונה. במסיבת עיתונאים עם בכירי המשרד באגף לשעת חירום של משרד הבריאות בתל אביב, הוסיף השר כי הוחלט בנוסף כי כל הנוחתים מסין יידרשו להסתגר בביתם במשך 14 יום. "המקרים הרבים שהתגלו גם באירופה מחייבים אותנו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על האוכלוסייה בישראל", אמר ליצמן. "כרגע אנו לא מאשרים כניסת טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אוקראינה הודיעה אחר הצהריים כי תשעה גם היא את הטיסות לסין, החל מה-4 בפברואר. "אנו מצפים לשלוש טיסות נוספות של 'אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס' ו'SkyUp' שיתקיימו ב-31 בינואר וב-2 ו-4 בפברואר. לאחר מכן, יבוטלו הטיסות הישירות לסין למשך חודש", אמר אולה סטרוק, סגן מנהל שדה התעופה בוריספל בקייב. בימים האחרונים הודיעו מספר חברות תעופה בינלאומיות על השעיית הטיסות לסין, בהן חברת אייר פראנס, אייר קנדה, אייר הודו, אייר סיאול, אמריקן איירליינס, בריטיש איירוויס, פינאייר, לופטאנזה, טורקיש איירליינס ואל-על.

במסיבת העיתונאים בתל אבי הוסיף ליצמן: "נבדוק גם תיירים שיגיעו לישראל גם ממדינות אחרות, ואלו ששבים ארצה מסין ייאלצו לשהות שבועיים בבידוד בביתם – התקופה בה הם עוד עלולים להיות מדבקים". בישיבה השתתפו גם נציגי בתי החולים, קופות החולים, מד"א, קצין רפואה ראשי, כיבוי אש, וגם מזכירי שגריר סין בישראל שהגיעו בהפתעה.

במקביל למסיבת העיתונאים בישראל, בסין דיווחו על הדחתה מתפקידה של האחראית על שירותי הבריאות בווהאן, המוקד להתפרצות הנגיף, אחרי שלא הצליחה להשיב בריאיון טלוויזיוני על השאלה מה סך המאושפזים בשל הידבקות בנגיף הקורונה בעיר. "אני יודעת לומר רק כמה מיטות יש בכל בית חולים", אמרה האחראית, טאנג ז'יהונג, בריאיון. שעות לאחר מכן דווח על פיטוריה.

פינוי אישה סינית, השבוע, לבית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פינוי אישה סינית, השבוע, לבית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נציג הקבע של ארגון הבריאות העולמי (WHO) בישראל, לואיג'י מיילרוני. אמר: "בתי החולים בישראל ערוכים ונעשו גם היערכויות בשדה התעופה. אך יש גם צדדים שליליים, לצערנו לא נוכל לומר שאנחנו מוגנים באופן מוחלט מפני הגעת הנגיף. הלילה תיערך ישיבה בארגון הבריאות העולמי. עם זאת, הארגון לא ישלח המלצות מחייבות לכלל המדינות, מכיוון שכל משרד בריאות בכל מדינה יודע בעצמו מה טוב ביותר עבור מדינתו".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הצהיר כי במשרד פועלים על מנת שאדם שחוזר מסין יוכל לקבל שכר במסגרת ימי מחלה על הזמן שבו ישהה בבידוד בביתו. "המערכת הישראלית תדע להתמודד עם האירוע בצורה המיטבית", טען.

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסר: "הסימפטומים בתחלואה מנגיף הקורונה הם חום, תחלואה נשימתית ודלקת ריאות כאשר נכון לעכשיו אין לו טיפול ייעודי. בישראל עד כה לא התגלה אף מקרה קורונה מאומת. עד כה נשלחו בדיקות מכבדה ל-19 חשודים במחלה, 16 מהם נשללו ולגבי השלושה האחרים ממתינים לתוצאות בדיקות המעבדה".

תגיות:נגיף הקורונהיעקב ליצמןסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה