חדשות בעולם

בהלת הקורונה: 6,000 נוסעי ספינה איטלקית מעוכבים; מספר המתים עלה ל-170

עד כה נמנעו השלטונות בסין להכריז על "מצב חירום לאומי". אולם, לאחר שהנגיף התפשט לכל המחוזות במדינה, הוחלט היום על כינוס חירום של נציגי ארגון הבריאות העולמי בבייג'ין כדי להחליט האם להכריז על מצב חירום לאומי. מומחית סינית העריכה כי פיתוח החיסון עשוי להימשך לפחות שלושה חודשים. לדבריה, שני זנים של הנגיף בודדו, ונמצאו מתאימים לפיתוח של חיסון

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות באיטליה מעכבים היום (חמישי) כ-6,000 נוסעי ספינת תענוגות ומונעים מהם לרדת מהסיפון, בשל חשש ששניים מנוסעיה, אזרחים סינים, נדבקו בנגיף הקורונה. לפי דובר חברת הספנות האיטלקית "קוסטה קרוצ'רה", בני הזוג נחתו באיטליה לפני חמישה ימים ועלו על האונייה בעיר הנמל סאבונה. לדבריו, השניים הושמו בבידוד וייתכן כי תוך "כמה שעות" יתקבלו תוצאות הבדיקה. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, מסר כי ממשלתו "לא מודאגת", אלא "ערנית וזהירה".

האונייה ביקרה במרסיי שבצרפת, וגם בברצלונה ופלמה דה מיורקה שבספרד. ברויטרס דווח כי בני הזוג חשו ברע במהלך השיט, וסבלו מחום וקוצר נשימה. בחברת הספנות טענו כי לפי שעה נראה כי רק האישה, בת ה-54, סובלת מהתסמינים של נגיף הריאות הסיני.

עד כה נמנעו השלטונות בסין להכריז על "מצב חירום לאומי". אולם, לאחר שהנגיף התפשט לכל המחוזות במדינה, הוחלט היום על כינוס חירום של נציגי ארגון הבריאות העולמי בבייג'ין כדי להחליט האם להכריז על מצב חירום לאומי. לפי הנתונים הרשמיים, מספר המתים בנגיף הקורונה בסין עלה ל-170, ומספר החולים זינק ל-7,711 - מתוכם 1,239 במצב קשה.

צוות מד''א מפנה אישה סינית שנחשדה בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)צוות מד''א מפנה אישה סינית שנחשדה בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות התפשטות הנגיף, כמה חברות תעופה בינלאומיות, בהן אל על, הודיעו בימים האחרונים על הפסקת הטיסות לסין. בנוסף, מספר מדינות החלו בפינוי אזרחיהם מהעיר ווהאן – בירת מחוז חוביי, בה התפרץ הנגיף. בתחילת השבוע הודיע משרד הבריאות כי הוא ממליץ להימנע "מנסיעות לא הכרחיות" למדינה, וכן "לעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות שמטיל השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת"

בצהריים הובאו דבריה של מומחית סינית לסוכנות הידיעות "שינחואה", לפיהם פיתוח ובדיקה של חיסון נגד הקורונה עשוי להימשך לפחות שלושה חודשים. לי לנג'ן, אפידמיולוגית בכירה וראש המעבדה לאבחון וטיפול במחלות זיהומיות בסין, אמרה כי שני זנים של הנגיף בודדו, ונמצאו מתאימים לפיתוח של חיסון.

בערוץ הטלוויזיה הרוסי RT דיווחו הבוקר כי בפדרציה הוחלט על סגירת גבולה המזרחי עם סין, במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף לתחומה. בדיווח אחר של סוכנות הידיעות הרוסית TASS נטען כי משרד החוץ הרוסי עצר באופן מיידי את הנפקת הוויזות האלקטרוניות לאזרחים סינים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פירט את הצעדים בהם נוקט משרדו כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. "ההגעה של הנגיף לישראל ולמדינות אחרות היא בלתי נמנעת. יש על זה קונצנזוס מקצועי רחב", כתב בטוויטר. "אנחנו במשרד פועלים יחד עם המומחים בארץ ובעולם כדי להקטין ככל הניתן את האפקט של הופעת הנגיף בישראל".

בר סימן טוב ציין, כי במשרד הבריאות פועלים לביטול התנועה מסין לישראל ואליה. לדבריו, "זו פעולה מורכבת בהרבה ממה שזה נשמע, אך אנו מבינים שהיא הכרחית. כבר כעת ירד נפח הנוסעים מסין בלמעלה מ- 80 אחוז, ואנו פועלים לעצירתה המוחלטת עד סוף השבוע במספר רב של אמצעים".

תגיות:איטליהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה