חדשות יהדות

אלישע ויזל, בנו של אלי ויזל ז"ל, חוזר לשורשים: "מנהל אורח חיים דתי, לומד ומתפלל כל יום"

בראיון מרגש שהעניק לעיתון 'ניו יורק פוסט', חושף אלישע ויזל, בנו של סופר השואה אלי ויזל ז", כי הוא מנהל אורח חיים דתי, מתפלל, ולומד מדי יום את הדף היומי

אלי ויזל ז"ל (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)אלי ויזל ז"ל (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

ושבו בנים לגבולם: אלישע ויזל (47, אב לשניים) הוא בנו היחיד של סופר השואה אלי ויזל ז"ל, חתן פרס נובל.

אלי ויזל, סופר נודע ששמו נקשר עם מוראות השואה, גדל במשפחה של חסידי ויז'ניץ בעיירה סיגט במורמורש שברומניה. באושוויץ נספו אמו ואחותו הצעירה של ויזל, בבוכנוולד נספה אביו. אלי נותר לבדו בבוכנוולד עד סיומה של המלחמה באפריל 1945. אז עבר לפריז, החל בקריירה עיתונאית והקדיש את חייו להנצחת שואת העם היהודי, כאשר למרבה הצער זנח את שמירת התורה והמצוות. במהלך השנים, קיבל ויזל יותר מ-100 תארי כבוד ממוסדות השכלה גבוהה ברחבי העולם, וגם שימש כמרצה אורח באוניברסיטאות רבות.

כעת מתברר שבנו היחיד, אלישע, שקרוי על שם סבו החסיד ר' שלמה אלישע הי"ד, שנספה בצעדות המוות במחנה בוכנוולד, חזר לשורשי המשפחה ולשמירת המצוות.

אלישע, איש עסקים צנוע, אינו מרבה להתראיין ולהתבטא בפומבי. לאחרונה, לציון 75 שנה לשחרור מחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, חרג מהרגלו והעניק ראיון מיוחד לעיתון 'ניו יורק פוסט'.

הראיון מתמקד בעיקר בדמותו של אביו, אלי ויזל ז"ל, אך בין הדברים חשף אלישע כי הוא מנהל אורח חיים דתי ושומר מצוות. 

במהלך הדברים מספר ויזל כי בהיותו נער החליט לבנות לעצמו זהות נפרדת הרחק מצלו הגדול של אביו ולשם כך התנער מזהותו היהודית. אך ברבות השנים חזר לשורשיו, וכעת הוא מקפיד על שמירת מצוות וקובע עיתים לתורה, ומתפלל מדי יום בסידור שירש מאביו.

"אבא שלי תמיד אמר ששאיפתו הוא להיות יהודי טוב", אמר ויזל, והוסיף: "אם היית אומר לי לפני שלושים שנה שיום אחד אני אלמד דף היומי כל יום, הייתי אומר שזו פנטזיה".

תגיות:דף היומיאלי ויזלאלישע ויזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה