חדשות בארץ

ניסיונות אחרונים לאחדות בימין: נתניהו זימן את הרב פרץ ובנט לפגישה משותפת

זמן קצר לפני סגירת הגשת הרשימות לכנסת, זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את יושבי הראש של הבית היהודי והימין החדש לפגישה מכרעת, בניסיון אחרון ללחוץ עליהם לרוץ יחד בבחירות לכנסת ה- 23

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אליו הערב (רביעי) ללשכתו את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, ואת יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בניסיון אחרון להביא לאיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד. נתניהו הזמין לפגישה גם את ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן, ממנהיגיה של הציונות הדתית. פגישה ארוכה שקיימו הרב פרץ ובנט ביניהם בתל אביב, מוקדם יותר הערב, הסתיימה ללא תוצאות.

סלע המחלוקת המרכזי שמפריד בין שתי רשימות הימין הדתי – הימין החדש-האיחוד הלאומי והבית היהודי-עוצמה יהודית – הוא התעקשותו של בנט שלא לצרף את איתמר בן גביר לאיחוד. בפוסט ארוך שהעלה לפייסבוק, חזר בנט והבהיר כי לא יוכל לשבת יחד ברשימה אחת עם בן גביר, שבסלון ביתו תלויה תמונתו של ברוך גולדשטיין: "כיושב ראש מפלגת הימין החדש שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל, לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע. לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי, זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית".

בנט המשיך ותקף את תפיסתו האידיאולוגית של בן גביר. בתשובה ללחצים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו להכניס את יו"ר עוצמה יהודית לרשימתו, כתב: "אכן, יש פלונטר פוליטי, אך יש לכך פתרון פשוט ומיידי: שראש הממשלה יזמן אליו את ידידי הרב רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ושיקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת". יו"ר הימין החדש הוסיף: "הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד, אם אתם כל כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם!".

בתגובה למתקפה של בנט עליו, כתב בן גביר בטוויטר: "הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון". הוא פנה לבנט וליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', "לגלות אחריות ולהציל את שלטון הימין".

בתוך כך, השר יריב לוין תקף את מפלגות הציונות הדתית ואמר כי התנהגותן חסרת אחריות: "מה עוד צריך לקרות כדי שיתעשתו? קודם התפצלו, ו- 4 מנדטים הלכו לים כשהימין החדש לא עבר את אחוז החסימה. אחר כך השאירו את עוצמה יהודית, ושוב אבדו למעלה מ- 80 אלף קולות. ההכרעה מונחת לפתחם של כל מנהיגי רסיסי המפלגות האלה: האם מה שחשוב זה האגו, המלחמות והשנאות האישיות, כן בן גביר, לא בן גביר, כן תמונה או לא תמונה – או ארץ ישראל. הגיעו הזמן שיגלו אחריות".

תגיות:נפתלי בנטאיתמר בן גבירבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה