חדשות בארץ

היועמ"ש לכנסת עונה לבג"ץ: עניין ניגוד העניינים פורסם רבות בפומבי

בתגובתו לבית המשפט ציין ינון כי טענת ניגוד העניינים משוללת כל יסוד, שכן חוות דעתו על הקמת הוועדה לא נגעה כלל להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין, כי אם בפן הפרוצדוראלי של דיוני החסינות עצמם שיתקיימו בוועדת הכנסת

היועץ המשפטי לכנס, ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)היועץ המשפטי לכנס, ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, השיב היום (רביעי) לבג"ץ כי יש לדחות את העתירה שהגישה נגדו מפלגת הליכוד בטענה לניגוד עניינים, לאחר שזוגתו, עו"ד עמית מררי, הייתה מעורבת בגיבוש כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף תפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. העתירה הוגשה בתחילת השבוע, בעקבות חוות דעתו של ינון הקובעת כי ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אין סמכות להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו, והודיע כי אין מניעה משפטית להקמתה של ועדה זו בתקופת בחירות.

בתגובתו לבית המשפט ציין ינון כי טענת ניגוד העניינים משוללת כל יסוד, שכן חוות דעתו על הקמת הוועדה לא נגעה כלל להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין, כי אם בפן הפרוצדוראלי של דיוני החסינות עצמם שיתקיימו בוועדת הכנסת. "חוות הדעת עוסקת בנושאים פנים-פרלמנטריים מובהקים, הקודמים לדיון בבקשת החסינות עצמה, ואשר ליועץ המשפטי לממשלה אין עמדה בהם", הוסבר.

הדיונים בוועדה המסדרת (צילום: פלאש 90)הדיונים בוועדה המסדרת (צילום: פלאש 90)

עוד הדגיש היועץ המשפטי לכנסת כי הטענה ל"ניגוד עניינים חריף" – עליה הצביעו העותרים מאז סוף השבוע, הועלתה רק לאחר שפרסם את חוות דעתו העשויה להביא להשלכות דרמטיות על גורלו של ראש הממשלה, זאת, בעוד שהמידע על כך שזוגתו עוסקת בגיבוש כתבי האישום נגד נתניהו "פורסמו בציבור פעמים רבות בהקשרים שונים בעבר ומוכרים היטב לעותרים". לדבריו, "עובדה זו מעידה על כך שכל מטרתה של הטענה היא לפגוע בלגיטימיות של מוסד היועץ המשפטי לכנסת, ולהרתיעו באופן אישי מלמלא את תפקידו לפי מיטב שיפוטו וללא חשש, ולנסות בדרך זו להביא לביטולה של חוות הדעת".

אתמול סיכם נתניהו עם ראשי מפלגות בלוק הימין כי ידרשו מאדלשטיין למנוע את כינוס המליאה שתאשרר את הרכב ועדת הכנסת, כפי שסוכם, ובכך תאפשר את תחילת דיוני החסינות מפני העמדתו לדין של נתניהו המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בכחול לבן פועלים לכנס את המליאה עוד השבוע, אך ההערכה בליכוד היא כי יו"ר הכנסת ינסה לעכב את כינוסה עד לשבוע הבא. נציגי כחול לבן – מאיר כהן המשמש כסגנו של אדלשטיין, ויו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, פנו אתמול ליו"ר הכנסת בדרישה שיכנס את המליאה כבר היום.

תגיות:איל ינוןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה