חדשות בארץ

סערת יועמ"ש הכנסת: בליכוד דורשים מאיל ינון להשעות את עצמו

בליכוד תקפו את היועץ המשפטי של הכנסת, וטענו כי הוא נמצא ב"ניגוד עניינים חמור שעולה כדי חשד לפלילים". ינון הודיע, כי יפסול עצמו מעיסוק בדיונים המהותיים שנוגעים לחסינות ראש הממשלה, אך ימשיך לעסוק בעניינים הפרוצדורליים, בין השאר בהקמת ועדת הכנסת האמורה לדון בחסינות

יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בליכוד מתחו הערב (שני) ביקורת חריפה על היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, על רקע הטענה כי עיסוקו בסוגיית החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגוע בניגוד עניינים.

"אייל ינון נמצא בניגוד עניינים חמור שעולה כדי חשד לפלילים", נמסר בהודעת המפלגה. "הוא התחייב שלא יעסוק בענייניו של ראש הממשלה נתניהו במישרין או בעקיפין, והוא עסק ועוסק בהם בפועל. לא ייתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו. עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

מוקדם יותר היום, הודיע ינון כי בכוונתו לפסול את עצמו מהשתתפות בדיונים המהותיים שיתקיימו בנוגע לחסינותו של ראש הממשלה. עם זאת, הוא הבהיר כי ימשיך לעסוק בעניינים הפרוצדורליים, הקשורים להקמת ועדת הכנסת האמורה לדון בחסינות. אתמול פרסם ינון חוות דעת, בה קבע כי למרות התפזרותה של הכנסת וההליכה לבחירות, אין מניעה להקים את ועדת הכנסת כדי לדון בבקשת החסינות של נתניהו.

הביקורת בליכוד על ינון החלה בעקבות הפרסומים בתקשורת, לפיהם רעייתו, עורכת הדין עמית מררי – המכהנת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה – הייתה חלק מצוות הפרקליטות שגיבש את כתב האישום נגד נתניהו. בהסדר ניגוד העניינים עליו חתמה במאי 2017, בטרם מינויה לתפקיד המשנה, ציינה מררי כי בעלה הצהיר שלא יהיה מעורב בעניינים המצויים בטיפולה. בהודעת דוברות הכנסת, שנמסרה בשמו של ינון, הודגש כי הוא "חתום על הסדר ניגוד עניינים, ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל".

"היועץ המשפטי לכנסת דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות", הובהר עוד בהודעה. "הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ"ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם".

ינון הוסיף והצהיר, כי "בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג"ץ, במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה". הוא ציין, כי בחוות דעות קודמות שהגיש, שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות, לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, וזאת "על אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד". לדבריו, "העלאת טענה של 'ניגוד עניינים' רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי, שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת".

על פי הדיווח הערב בכאן חדשות, נתניהו זימן אתמול את יועציו הפוליטיים לישיבה דחופה, בעקבות חוות הדעת של ינון, שלמעשה טורפת את קלפיו של ראש הממשלה. נתניהו מעוניין לדחות את הדיון בנושא החסינות לכנסת הבאה, שכן בכנסת הנוכחית אין רוב 61 שיתמוך במתן חסינות. עוד דווח, כי נתניהו ביקש משרים בליכוד לפעול נגד ינון.

בחדשות 13 דווח, כי גורמים משפטיים בכירים מתחו ביקורת על התנהלותם של נתניהו ואנשיו מול היועץ המשפטי של הכנסת, והגדירו אותה כ"מסע הסתה" שנועד להפחיד את ינון מלקבל החלטות נגד ראש הממשלה. הם העניקו גיבוי מלא לינון על החלטתו להמשיך ולטפל בעניינים הפרוצדורליים של סוגיית החסינות.

תגיות:איל ינוןחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה