חדשות בעולם

מושל ניו יורק: הדקירות במסיבת החנוכה בניו יורק – פיגוע טרור נגד יהודים

המושל הטיל על גוף הבוחן פשעי שנאה מטעם המדינה לחקור את התקרית. "אנטישמיות וקנאות מכל סוג מנוגדות לערכי ההכלה והגיוון שלנו ויש לנו אפס סובלנות למעשי שנאה כאלה", נמסר בהצהרה מטעמו. הרב הראשי לישראל קרא להתחזקות דתית: "כפי שאנו עדים, בימים האחרונים ישנם עדיין בני חושך אשר חושבים שיוכלו לנו ויביסו אותנו באמצעות פגיעה אכזרית ביהודים בבית כנסת"

פינוי הפצועים (צילום מסך מתוך הרשתת החברתיות)פינוי הפצועים (צילום מסך מתוך הרשתת החברתיות)
אא

שעות לאחר מתקפת הדקירות בביתו של רב בעיר מונסי בעת שחגג עם קהילתו את הדלקת נר של חנוכה, מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיע הערב (ראשון) לזירת האירוע והצהיר כי "מדובר במתקפת טרור, לא פחות – מנסים לזרוע פחד". המושל הטיל על גוף הבוחן פשעי שנאה מטעם המדינה לחקור את התקרית. "אנטישמיות וקנאות מכל סוג מנוגדות לערכי ההכלה והגיוון שלנו ויש לנו אפס סובלנות למעשי שנאה כאלה", נמסר בהצהרה מטעמו. קודם לכן אמר ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, כי "למשפחות יהודיות רבות בעיר שלנו יש קשרים קרובים למונסי. איננו יכולים להפריז בפחד שהם חשים כעת". באירוע נפצעו חמישה בני אדם, אחד מהם במצב קשה.

ביום שישי הודיעה עיריית ניו יורק הודיעה על תגבור הנוכחות המשטרתית בשכונות עם אוכלוסייה יהודית-אורתודוקסית גדולה, זאת בעקבות הזינוק בתקריות האנטישמיות בעיר. ראש העיר ניו יורק מסר כי השוטרים יקיימו סיורים בתדירות גבוהה יותר בשכונות בורו פארק, וויליאמסברג וקראון הייטס.

החשוד בירי (צילום מסך: רשת CBS)החשוד בירי (צילום מסך: רשת CBS)

מוקדם יותר אמר הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, כי הוא "כואב יחד עם יהודי מונסי לאחר הפיגוע הקשה הלילה". הרב קרא להתחזקות דתית כתשובת המשקל למקרי האנטישמיות הגוברים בתפוצות. "ימים אלו של חנוכה עומדים בסימן של ניצחון האור על פני החושך - וניצחון הקדושה על הטומאה. כפי שאנו עדים, בימים האחרונים ישנם עדיין בני חושך אשר חושבים שיוכלו לנו ויביסו אותנו באמצעות פגיעה אכזרית ביהודים בבית כנסת. התשובה שלנו ביום קשה זה היא שכל אחד יקבל על עצמו חיזוק קטן לרפואת הפצועים ולמען עם ישראל", כך הרב הראשי לישראל.

על פי העדויות, בביתו של הרב ברחוב פורשיי בעיירה מונסי, פרבר של העיר רמאפו במדינת ניו יורק שבארצות הברית, נכחו כ-50 אנשים שהגיעו למסיבת חנוכה. "הם התחילו להשליך לעברו מכל הבא ליד, כיסאות, שולחנות וחפצים נוספים, בשלב מסוים הוא נמלט מהמקום". לדבריהם, הרב חיים לייביש רוטנברג, המכונה "האדמו"ר מקוסון פורשיי", שב לחדרו לאחר האירוע, המשיך בסעודה ו"חיזק את המתפללים".

אחד מהניצולים, יהודי בן 65, שיחזר את רגעי האימה וסיפר שהחשוד ניסה להיכנס בנוסף לבית כנסת סמוך, אך האנשים שהיו בפנים שמעו, ככל הנראה, את הצעקות ונעלו את הדלת. לפי הדיווחים, החשוד, שביצע את המתקפה כשצעיף על פניו ומבלי שהכריז דבר קודם הטבח, נעצר בידי הרשויות ונלקח לחקירה.

מושל ניו יורק אמר כי נחרד מדקירות המתפללים – "האחרונה בשרשרת של מתקפות שבוצעו נגד הקהילה היהודית בניו יורק השבוע". לדבריו, "זאת מתקפה פחדנית ומתועבת, והנחתי את המשטרה לפתוח מיד בחקירה", זאת, חרף הודעה רשמית של המשטרה כי היא חוקרת את המקרה כפשע שנאה.

"התפללתי לחיי", תיאר אהרון קון בן ה-65 שהיה בבית הרב, לניו יורק טיימס. "הוא התחיל לתקוף אנשים ברגע שנכנס מהדלת. לא היה לנו בכלל זמן להגיב. ראינו אותו שולף סכין בגודל של מטאטא". קון שיחזר כי הוא ראה את התוקף "דוקר אנשים והתחלתי לזרוק כסאות ושולחנות".

תגיות:ניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה