חדשות בארץ

דוח הלמ"ס: מיהן הערים בישראל שהכי טוב לחיות בהן?

מנתוני דוח מדדי איכות החיים, קיימות וחוסן לאומי לשנת 2018, עולה כי רמת גן, רחובות, ראשון לציון, תל אביב ופתח תקווה הן הערים שאיכות החיים בהן היא הטובה ביותר בישראל. בקבוצת הערים שקיבלו דירוג בינוני נמצאות, בין היתר, בני ברק, ירושלים וחיפה. תוחלת החיים בישראל המשיכה לעלות גם בשנת 2018

רמת גן ובני ברק, מבט מהאוויר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)רמת גן ובני ברק, מבט מהאוויר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

דוח מדדי איכות החיים, קיימות וחוסן לאומי, שפורסם היום (רביעי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קובע כי רמת גן, רחובות, ראשון לציון, תל אביב ופתח תקווה הן הערים שאיכות החיים בהן היא הטובה ביותר בישראל.

מסקנות הדוח, החמישי מסוגו, נוגעות לשנת 2018. הן מבוססות על עשרות מדדים של איכות החיים, ומתייחסות ל- 16 הערים הגדולות בארץ, שאוכלוסייתן מונה למעלה מ- 100 אלף איש. המדדים השונים עוסקים, בין היתר, במצב הבריאות, איכות התעסוקה, הדיור והתשתיות, הביטחון האישי, החינוך, רמת החיים החומרית, ושביעות הרצון של התושבים ממצבם בתחומים השונים.

בהסתמך על שקלול המדדים השונים, חילקו בלמ"ס את הערים הגדולות בישראל לשלוש קבוצות. רמת גן נמצאת בראש קבוצת הערים, שקיבלו ציון כולל גבוה. היא מובילה ברוב מדדי איכות החיים, ותוחלת החיים בה היא הגבוהה ביותר. רחובות צמודה אליה, ומובילה את ערי ישראל בשביעות הרצון מהחיים ובהכנסה החציונית ברוטו מעבודה.

בקבוצת הערים המובילות נמצאות, כאמור, גם ראשון לציון, בה שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים היא הגבוהה ביותר; תל אביב-יפו, שמובילה בשיעור התעסוקה, בשביעות הרצון מאזור המגורים, בשביעות הרצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, באמון במערכת המשפט ובתחושת ההערכה מבני המשפחה; ופתח תקווה.

בני ברק נמצאת בקבוצת הערים, שקיבלו דירוג בינוני כולל במדדי איכות החיים. היא מובילה – בין היתר, בשביעות הרצון מהעבודה, מהמצב הכלכלי ומהדירה, וכן מספר המקרים החדשים של סרטן בקרב תושביה הוא הקטן ביותר.

ירושלים נכללת אף היא בקבוצת הדירוג הבינוני. היא מובילה את ערי ישראל באופטימיות, ונמצאת במקום הראשון במדד הציפיות ביחס לעתיד. בירושלים גם דואגים לעתיד: היא מובילה באחוז הפסולת הממוחזרת. ערים נוספות בקבוצה הבינונית הן חיפה, נתניה, באר שבע, אשדוד וחולון.

בקבוצת הערים, שקיבלו דירוג כולל נמוך במדדי איכות החיים, נמצאות בת ים ואשקלון. בית שמש וכפר סבא, שנכללות ברשימת הערים הגדולות, לא דורגו בשל מיעוט נתונים זמינים.

סיכום הנתונים הארצי של מדדי איכות החיים מלמד על המשך מגמת העלייה בתוחלת החיים בישראל. בשנת 2018 עמדה תוחלת החיים על 80.9 שנים לגברים ו- 84.8 שנים לנשים, עלייה של 0.3 ו- 0.2 שנים בהתאמה. בין השנים 2000 ו- 2018 עלתה תוחלת החיים בקרב גברים ב- 4.2 שנים, ובקרב נשים נרשמה עלייה של 3.9 שנים. יצוין, עם זאת, כי משנת 2010 חלה האטה בקצב העלייה בתוחלת החיים.

תגיות:איכות חייםהלמ"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה