חדשות בעולם

"טוב שהרגו את היהודים": ישראלית הותקפה ברכבת בניו יורק - ולא נשארה חייבת

ניו יורק: תגרה אלימה התפתחה השבוע בין נוסעת מוסלמית לבחורה ישראלית בשם ליהי אהרון, שביקשה להגן על כבודו של נוסע חרדי שהותקף על ידי הגויה

אא

ניו יורק: תגרה אלימה התפתחה השבוע בין נוסעת מוסלמית לבחורה ישראלית בשם ליהי אהרון, שביקשה להגן על כבודו של נוסע חרדי שהותקף על ידי הגויה.   

פוסט שפרסם נוסע נוסף שנכח בתקרית, רודי רושמן שמו, תיאר את השתלשלות האירועים שהביאה לתגרה בין השתיים, וסיפר כי אהרון עלתה על הרכבת התחתית במנהטן. כשביקשה לשבת, הבחינה אהרון בגויה שפיזרה את חפציה על מושבים רבים ברכבת, ולא אפשרה לאנשים לשבת עליהם. "היא שאלה את האישה אם היא יכולה להסיר את חפציה מהמושבים כדי לשבת, אך היא סירבה בטענה שהם המושבים שלה ואף אחד אחר לא יכול לשבת שם", כותב רודי. 

ליהי ויתרה, ונשארה לעמוד. 

לצדה, על הרכבת העמוסה, עמד יהודי בעל חזות חרדית - שהגויה החלה לתקוף ולהעליב. "האישה התחילה לדקלם תפילות איסלאמיות וצעקה דברים איומים כמו 'טוב שהרגו את היהודים בניו ג'רזי, הם היו צריכים להרוג את כולכם'".

עדי ראייה סיפרו כי החרדי לא הגיב, אך ניכר היה עליו שהוא מפחד. לסיטואציה הזו ליהי כבר לא יכלה לשתוק. היא הוציאה את הטלפון הנייד שלה, והחלה לתעד הכל במצלמתה - אלא שתוך רגעים הגויה ניגשה אליה, והעיפה בזעם את הטלפון מידה. 

כשהרכבת נעצרה ירדו השתיים לרציף, כשהן מתקוטטות בחוזקה. הגויה החלה להכות אותה בפניה, אך ליהי לא ויתרה ודחפה אותה בחזרה. "אנשים אמרו לליהי 'הפנים שלך מדממות', והיא התמקדה רק במציאת דרך לבקש עזרה - אך איש לא עשה דבר. אין מילים. שום פעולה, רק עשרות אנשים שצפו כאילו הם הקהל של תוכנית טלוויזיה", כותב רודי ומוסיף כי בשלב מסוים לחצה ליהי על לחצן החירום שבתחנה, ושוטרים שהגיעו לזירה עצרו אותה. "גם אחרי שעצרו אותה, האישה המשיכה עם העלבונות וההעלבות המגעילות שלה וצעקות 'אללה אכבר'. 

רודי השכיל לתעד הכל במצלמתו, ואף ביקש מליהי שתגיד כמה דברים למצלמה כדי שהעולם ישמע. "אני רוצה להגיד לכולם, אל תתנו לתוקפים את מה שהם רוצים - תתקפו חזרה. תגנו על עצמכם".

תגיות:ניו יורקישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה