חדשות בארץ

לאחר שנפגשה עם נתניהו: ח"כית רביעית הודיעה על תמיכתה בסער

השכל, שנפגשה קודם לכן עם נתניהו, בישרה לו כי החליטה לתמוך בסער: "ההחלטה הזו לא הייתה קלה עבורי, היות ויש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני בטוחה שבדפי ההיסטוריה, בנימין נתניהו ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים בתחום המדיני בטחוני וגם בתחום הכלכלי". השכל היא הח"כית הרביעית שמביעה תמיכה בסער. מוקדם יותר היום הודיעה ח"כ אתי עטיה כי היא מעבירה את תמיכתה לסער, נוסף לדיווח לפיו יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, יודיע גם הוא על תמיכתו בסער

ח"כ השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת מהליכוד, שרן השכל, הודיעה הערב (ראשון) כי תתמוך בבכיר המפלגה, ח"כ גדעון סער, במרוץ לראשות הליכוד מול היו"ר המכהן בנימין נתניהו. השכל, שנפגשה קודם לכן עם נתניהו, בישרה לו כי החליטה לתמוך בסער. "ההחלטה הזו לא הייתה קלה עבורי, היות ויש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני בטוחה שבדפי ההיסטוריה, בנימין נתניהו ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים בתחום המדיני בטחוני וגם בתחום הכלכלי", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.

השכל, שחוששת ממעמדה בקרב הפעילים נוכח החלטתה הדרמטית, הדגישה את הרקע שקדם למהלך. "בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך". לדבריה, "בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון. הימין כולו עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה, והסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא נמוך".

לפי השכל, "טובת המדינה מחייבת את היותו של הליכוד מפלגה מובילה, מפלגת שלטון. אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון. גדעון סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, ואני רואה בו שותף לערכים הלאומיים והליברליים שבשמם נבחרתי לכנסת ואותם התחייבתי לקדם. אני בטוחה שגדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת".

חברת הכנסת הוסיפה: "לאורך הדרך היו גם מקרים שבהם נאלצתי להתפשר על דברים שאני מאמינה בהם, כי זו הייתה טובת הליכוד, אך בכל החלטה שקיבלתי, בכל פעולה שנקטתי, בכל הצבעה ובכל יוזמה, אלה היו הקווים שהנחו אותי".

באשר לפגישתה עם נתניהו אמרה: "אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות שיתקיימו בסוף החודש".

השכל היא הח"כית הרביעית שמביעה תמיכה בסער. מוקדם יותר היום הודיעה ח"כ אתי עטיה כי היא מעבירה את תמיכתה לסער. "בבחירות לראשות תנועת הליכוד אתמוך בחבר הכנסת גדעון סער. אני מעריכה מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ותרומתו למדינה. עם זאת, אני מאמינה שבמצב הפוליטי הקיים - היחיד שיכול לחזק את הליכוד, להחזיר בוחרים, לאחד את העם ולהרכיב ממשלה זה חבר הכנסת גדעון סער", כתבה עטיה בציוץ בטוויטר.

קודם לכן נודע כי שר העבודה והרווחה לשעבר, חיים כץ, יתמוך בסער בפריימריז לראשות הליכוד, ובכך הוא מצטרף לחברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר שהודיעו על תמיכתם בסער. לכץ, יו"ר מרכז הליכוד מאז 2015, כוח רב במוסדות המפלגה ובעל השפעה רבה על אלפי מתפקדי ליכוד מהתעשייה האווירית, מה שמציב אותו כשחקן משמעותי בקרב על ראשות הליכוד בין נתניהו לסער.

סער קרא היום לנתניהו לקיים מולו עימות טלוויזיוני. "מגיע לחברי הליכוד ואזרחי ישראל דיון ענייני שבו יוצגו עמדות ותוכניות פעולה בנושא המדיני-ביטחוני, הכלכלי, החברתי, המשפטי ועוד", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "לכן נדרש עימות: נקי, ענייני ושוויוני".

תגיות:גדעון סערהליכודשרן השכלבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה