חדשות בארץ

בנו של נשיא ברזיל הודיע: נעביר את השגרירות לירושלים בשנה הבאה

בולסונארו הבן, שאמר את הדברים זמן קצר קודם טקס פתיחת משרד הסחר הברזילאי בבירה, הוסיף כי מוקדם יותר שוחח עם אביו, שהצהיר בפניו כי מחויבותו להעברת השגרירות לבירת ישראל "בעינה עומדת" וכי הוא "יעשה את זה"

בנו של הנשיא הברזילאי, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנו של הנשיא הברזילאי, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אדוארדו בולסונארו, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל ובנו של הנשיא ז'איר בולסונארו, הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי שגרירות ארצו תועבר במהלך שנת 2020 לירושלים, "כדי להוות דוגמא לכל אמריקה הלטינית". בולסונארו הבן, שאמר את הדברים זמן קצר קודם טקס פתיחת משרד הסחר הברזילאי בבירה, הוסיף כי מוקדם יותר שוחח עם אביו, שהצהיר בפניו כי מחויבותו להעברת השגרירות לבירת ישראל "בעינה עומדת" וכי הוא "יעשה את זה". עוד אמר בולסונארו לנתניהו כי "במוקדם או במאוחר" תכיר ארצו בחיזבאללה כארגון טרור. במהלך הפגישה, נתניהו שוחח טלפונית עם הנשיא הברזילאי.

בולסונארו, תומך נלהב של מדינת ישראל, הודיע במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות ברזיל ב-2018 כי אם ייבחר הוא יעביר את שגרירות ארצו לירושלים. הבטחתו נובעת מהעובדה כי אוכלוסיית ברזיל מונה לפחות כ–22% אוונגליסטים (הקהילה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית) – עמה נמנה גם בולסונארו – המחזיקה במוטיבים מובהקים בכל הנוגע לסוגיית העיר ירושלים כמו גם עמדות מדיניות ימניות.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) התייחסה לדיווח וטענה בחשבון הטוויטר שלה כי "בולסונארו, טראמפ ונתניהו הם מנהיגי ימין קיצוני מסוכנים שמתייחסים למדינות שלהם כעסק משפחתי ושולחים את ילדיהם לעשות את העבודה המלוכלכת. הם יעשו כל שביכולתם כדי לחסל את הסיכוי למדינה פלסטינית עצמאית".

נתניהו עם בולסונארו הבןנתניהו עם בולסונארו הבן

לדבריה של סלימאן, "העברת השגרירות תהיה מהלך הרסני לשלום. אך שום מהלך כזה לא ישנה את העובדה שהכיבוש הוא פשע, ושהבירה הלגיטימית של המדינה הפלסטינית העתידית היא ירושלים המזרחית".

במהלך הטקס אמר ראש הממשלה כי פתיחת משרד הסחר בירושלים היא במסגרת "הידוק היחסים בין ישראל לברזיל", וכי "זה מתרחש היום כחלק מהתחייבותו של הנשיא בולסונארו לפתוח שגרירות בירושלים בשנה הבאה".

לפי נתניהו, "משרד הסחר יוכל לסייע לברזיל ולישראל לממש את הפוטנציאל לשיתוף הפעולה בינינו. אם נמזג את הפוטנציאל של המדינה שלנו עם הפוטנציאל של ברזיל, נוכל להביא תועלת זו לזו, בצורה יוצאת מן הכלל". לטענתו, משרד הסחר יהיה "חוד החנית של התפתחות חיונית זו, משום שהעתיד שייך למי שמחדש, ואנו שנינו רוצים לתפוס את העתיד. נוכל לעשות זאת טוב יותר ביחד.

"אני מבקש להביע את הערכתי לעמדתו של הנשיא בולסונארו בתמיכתו בישראל בפורומים בינלאומיים. הנשיא בולסונארו שינה מדיניות באופן מיידי ואמר, 'אנו עומדים עם ישראל, אנו עומדים לצד האמת". אנו כאן בישראל עומדים עם ברזיל משום שאנו עומדים לצד האמת, ואנו תומכים בברזיל בכל דרך שאנו יכולים, כולל באסון הסכר ובשריפות באמזונס. ישראל היתה שם וישראל תמיד תהיה שם עבור אזרחי ברזיל ולמען הידידות בינינו".

בולסונארו הבן אמר בנאומו: "ביחד נילחם נגד הטרור. אם רוצים למנוע התקפות טרור, חייבים להראות עוצמה. לכן, במוקדם או במאוחר, נכיר בחיזבאללה כארגון טרור, במיוחד לאחר מה שהם עשו בארגנטינה ב-1992 וב-1994". עוד אמר כי "אנחנו רוצים לעבור לירושלים לא רק למען ברזיל אלא כדי להוות דוגמה לכל אמריקה הלטינית".

תגיות:שגרירות ברזילירושליםז'איר בולסונארו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה