חדשות בעולם

ארצות הברית: חולל בית כנסת של קהילת יוצאי איראן בבוורלי הילס

אלמוני פרץ לבית הכנסת "נצח" בבוורלי הילס, בו מתפללים יהודים יוצאי איראן, ניפץ חלונות והשחית ספרי תורה וספרי קודש. המשטרה המקומית חוקרת את התקרית כפשע שנאה

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

נמשכים גילויי האנטישמיות בארצות הברית: בית כנסת של קהילת יוצאי איראן בבוורלי הילס שבקליפורניה חולל והושחת במהלך השבת על ידי אלמוני.

אחד המתפללים, שהגיע לבית הכנסת "נצח", גילה כי הדלת נפרצה. עם כניסתו, הוא מצא במקום סימנים קשים של ונדליזם. האלמוני ניפץ את חלונות בית הכנסת, הפך את המושבים, זרק טליתות לרצפה, וכן השחית ספרי תורה וספרי קודש והשליך אותם ארצה. מהמשטרה המקומית נמסר, כי בבית הכנסת לא היו מתפללים במהלך הפריצה לתוכו, וכי לא היו נפגעים בתקרית. ככל הידוע, אף פריט לא נגנב מבית הכנסת.

בידי המשטרה צילומים של החשוד, שנתפס בעדשת מצלמות האבטחה. מדובר בצעיר בתחילת שנות ה- 20 לחייו, והמשטרה מגדירה את האירוע כ"פשע שנאה".

בתגובה לתקרית החמורה, אמר ראש העיר ג'ון מיריש: "ההתקפה הפחדנית הזאת פגעה בלב מי שאנחנו כקהילה. זו לא סתם מתקפה על הקהילה היהודית של בוורלי הילס, זו מתקפה על כולנו. העיר כולה מגלה סולידריות כלפי קהילת בית הכנסת וחבריה. אנו מחויבים ללכוד את הפושע, שחילל את המקום הקדוש".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב – ששהה במהלך השבת בבוורלי הילס, סמוך לבית הכנסת – אמר כי "השמועה על חילול בית הכנסת עברה כמו אש בשדה קוצים. כשהגעתי לבית הכנסת חשכו עיניי: כל השולחנות הפוכים, ראיתי ספרי תורה על הרצפה כשאחד מהם קרוע, כל תשמישי הקדושה היו זרוקים, נזק עצום שאין לתאר. מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה אך ורק משום היותו מקום קדוש לעם היהודי". משי זהב הוסיף כי "מפחיד לחשוב שדווקא בארצות הברית, ארץ החופש ומגינת הדמוקרטיה, קורים אירועים אנטישמיים אחד אחרי השני, מחילול בתי כנסת ועד לרצח יהודים, רחמנא ליצלן. אם זה קורה בארצות הברית, זה יכול לקרות בכל מקום. העולם חייב להתעורר".

כזכור, בשבוע שעבר נרצחו שני יהודים, לאה מינדל פרנץ ומשה הירש דויטש הי"ד, באירוע ירי, שהתרחש במרכול כשר בעיר ג'רזי סיטי שבניו ג'רזי. שני התוקפים, דיוויד אנדרסון ופרנסין גרהאם, ירו למוות גם בשוטר ובעובד במרכול. הם נהרגו לאחר מכן בחילופי האש עם כוחות משטרה. על פי העדויות שהצטברו בידי הרשויות האמריקניות, מדובר בפיגוע טרור מקומי, שנבע ממניעים אנטישמיים. הבוקר דווח, כי המשטרה המקומית עצרה אדם, בחשד כי הוא קשור לתוקפים.

תגיות:בית כנסתארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה