חדשות בעולם

אוקראינה גייט: בית הנבחרים פרסם את סעיפי ההדחה נגד טראמפ

לאחר שבית הנבחרים, הנשלט בידי המפלגה הדמוקרטית, יצביע בעד סעיפי ההדחה, ההחלטה על הדחת הנשיא תעבור לידי הסנאט – המחזיק ברוב רפובליקני – והסיכוי להדחתו הינו נמוך עד בלתי-סביר. קודם הצגת האישומים נגדו כתב טראמפ כי "להדיח נשיא שהוכיח את עצמו במעשים, אחד מהנשיאים המוצלחים ביותר בהיסטוריה, וחשוב מכל, אדם שלא עשה שום דבר רע - זה מעשה של טירוף מוחלט"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית הנבחרים של ארצות הברית פרסם היום (שלישי) את סעיפי האישום נגד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסגרת חקירת ההדחה נגדו בוועדת המשפט. לפי האישומים, טראמפ ניצל לרעה את סמכותו, ופעל לשיבוש חקירת הקונגרס בנושא. יו"ר ועדת המשפט, ג'רי נדלר, אמר במסיבת עיתונאים כי הנשיא "רואה עצמו מעל החוק", וכי יש חשיבות להבהרת העובדה כי "אף אחד לא מעל החוק, אפילו לא נשיא ארה"ב".

לאחר שבית הנבחרים, הנשלט בידי המפלגה הדמוקרטית, יצביע בעד סעיפי ההדחה, ההחלטה על הדחת הנשיא תעבור לידי הסנאט – המחזיק ברוב רפובליקני – והסיכוי להדחתו הינו נמוך עד בלתי-סביר. גורמים בוועדה אמרו מוקדם יותר היום כי ההצבעה בוועדה תתקיים, לכל המאוחר, ביום חמישי. אתמול, כשבוע לאחר שוועדת המודיעין העבירה אליה את החקירה, תמו השימועים בוועדת המשפט, החוקרת את החשד כי טראמפ לחץ על אוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, ג'ו ביידן, ובנו, האנטר, שהיו מעורבים בעסקיה של חברת הגז האוקראינית "בוריסמה", ואף התנה בכך את הסיוע הביטחוני לקייב, כמו גם את ביקורו בבית הלבן.

נדלר אמר אתמול בתום השימוע כי "העובדות ברורות, הסכנה לדמוקרטיה ברורה, והחובה שלנו מובנת לכל". הוא מסר כי הוועדה תתכנס בהמשך השבוע להצבעה על סעיפי האישום. טראמפ הגיב על כך בטוויטר כי מדובר ב"ציד מכשפות". לפי טראמפ, יו"ר ועדת המשפט "אמר שדחקתי באוקראינה להתערב בהליך הבחירות הנוכחי. זה מגוחך והוא יודע את זה". בציוץ אחר הוסיף: "הנשיא ושר החוץ האוקראינים אמרו מספר פעמים שלא הופעל עליהם לחץ. נדלר והדמוקרטים יודעים את זה, אבל מסרבים להכיר בזה!"

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר במענה לשאלה מדוע החליט בית הנבחרים לפתוח בהליך הדחה דווקא עכשיו, בעת שטראמפ מתמודד על כהונה שנייה, כי "למה לא תיתנו לו לרמות פעם נוספת? למה לא לאפשר לו לגייס עזרה מחוץ שוב? זו משמעות השאלה הזו". הוא טען כי גם בימים אלו טראמפ ממשיך לפגוע בטוהר הליך הבחירות. לדבריו, הודעתו האחרונה של הנשיא, לפיה הוא חוזר בו מהכוונה להעיד בבית הנבחרים, מהווה "תקדים מסוכן" לנשיאים הבאים שיוכלו, לדבריו, להתנהל באופן מושחת בלי פיקוח.

קודם מסיבת העיתונאים כתב טראמפ כי "להדיח נשיא שהוכיח את עצמו במעשים, אחד מהנשיאים המוצלחים ביותר בהיסטוריה, וחשוב מכל, אדם שלא עשה שום דבר רע - זה מעשה של טירוף מוחלט".

בשבוע שעבר עברה החקירה מוועדת המודיעין לוועדת המשפט, שתקבע האם להמליץ לסנאט להצביע על הדחתו של נשיא ארצות הברית. ועדת המודיעין תיארה במסמך מעל לחודשיים של עדויות שנתנו בכירי ממשל וביטחון בדלתיים סגורות ופתוחות, שהעידו על קמפיין לחץ שהפעילו טראמפ ואנשיו על הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלונסקי. במרכז הליך ההדחה עומדת שיחת הטלפון שערך טראמפ עם מקבילו האוקראיני בחודש יולי, כאשר על פי החשד טראמפ הפעיל לחץ על הנשיא האוקראיני שייפתח בחקירה פלילית נגד ביידן.

"אין ערעור על העובדות. הנשיא ניצל לרעה את כוחות למען הרווח הפוליטי האישי שלו על חשבון הביטחון הלאומי שלנו כשהשהה סיוע צבאי ופגישה בחדר הסגלגל בתמורה להכרזה על חקירת יריבו הפוליטי", אמרה יו"ר בית הנבחרים לכתבים. "בצער רב אך בביטחון וענווה, תוך נאמנות לאבות המייסדים שלנו ואהבתנו המלאה לאמריקה, ביקשתי היום מיו"ר הוועדה להתקדם עם סעיפי האישום", הוסיפה פלוסי בהתייחסה ליו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, ג'רולד נדלר.

תגיות:דונלד טראמפאוקראינה גייטהבחירות בארה"ב 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה