חדשות בארץ

באיזו עיר תוחלת החיים הגבוהה ביותר?

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תוחלת החיים במודיעין עילית היא הגבוהה ביותר מבין הערים בישראל. ומי סוגרת את הרשימה? ומה תוחלת החיים הממוצעת של האוכלוסייה בישראל? כל הפרטים – בכתבה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

מודיעין עילית היא העיר בה תוחלת החיים הינה הגבוהה ביותר מבין הערים ישראל, עם 87.6 שנים. באום אל-פחם, לעומת זאת, תוחלת החיים היא הנמוכה ביותר – עם 79.0 שנים. כך עולה מדוח שפרסמה היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), על הפרופיל הבריאותי-חברתי של היישובים בישראל בין השנים 2017-2013.

מהנתונים עולה עוד, כי רמת גן מובילה את רשימת תוחלת החיים בערים הגדולות בישראל, בהן חיים יותר מ- 100,000 תושבים – עם 84.6 שנים. בת ים סוגרת את הרשימה, בה כלולות 16 ערים, עם תוחלת חיים של 81.0 שנים – פער של 3.6 שנים לעומת רמת גן.

את רשימת 16 הערים מסדר גודל בינוני, בהן מתגוררים בין 50,000 ל- 99,999 תושבים, פותחת מודיעין עילית, שהיא כאמור שיאנית תוחלת החיים בין ערי ישראל. הפער בינה לבין אום אל-פחם, הסוגרת את הרשימה, עומד על 8.6 שנים. בלמ"ס מציינים, כי שלוש מבין ארבע הערים, בהן תוחלת החיים היא הנמוכה ביותר, הן ערים ערביות או מעורבות – בנוסף לאום אל-פחם, גם לוד (80.3 שנים) ורמלה (80.9 שנים).

תוחלת החיים הממוצעת של כלל האוכלוסייה בישראל לשנים 2017-2013 עמדה על 82.6 שנים – עלייה של 1.8 שנים לעומת התקופה שבין 2009-2005. השיפור בתוחלת החיים לא התבטא במידה שווה בכל הערים: בעוד בגבעתיים, רמלה, חדרה ונצרת השיפור היה גבוה יחסית, בחולון, נהרייה ובת ים השיפור היה נמוך יחסית. בערים בית שמש ורעננה חלה ירידה קטנה בתוחלת החיים.

בממוצע, נשים חיות יותר מגברים – 84.5 שנים לנשים לעומת 80.6 לגברים. מהשוואה בין אזורים שונים בארץ, בשנים בהן עוסק הדוח, מתברר כי תוחלת החיים במחוז יהודה ושומרון היא הגבוהה ביותר, עם 84.1 שנים, לעומת מחוז תל אביב בו תוחלת החיים היא 81.1 שנים – פער של 2.9 שנים.

ב- 32 היישובים מעל 50,000 נפש, שנבדקו בדוח, התברר כי קיים קשר חיובי בין הרמה החברתית-כלכלית לבין תוחלת החיים. ככל שהמדד החברתי-כלכלי של היישוב גבוה יותר, כך תוחלת החיים שבו גבוהה יותר. מגמה זו נכונה למרבית היישובים, למעט מודיעין עילית, בני ברק, ביתר עילית, בית שמש וירושלים. ביישובים אלו, בהם האוכלוסייה חרדית, או שקיים בהם ריכוז חרדי גבוה, תוחלת החיים גבוהה למרות הרמה החברתית-כלכלית הנמוכה שלהם.

תגיות:תוחלת חייםלמ"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה