חדשות בארץ

נתניהו: "אין ממשלת אחדות כי לפיד רוצה להיות ראש ממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את יאיר לפיד בהכשלת הקמתה של ממשלת אחדות: "הוא רוצה שתקום ממשלת שמאל". לפיד: "נתניהו נאחז בכיסא בשביל אינטרס צר אישי"

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(סרטון: חשבון הטוויטר של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי), כי מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, מכשיל את הקמתה של ממשלת אחדות בשל שאיפתו להתמנות לראש ממשלה.

במהלך מפגש שקיים בלשכתו עם ראשי מועצות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אמר נתניהו כי כחול לבן מחפשים "תירוצים", כלשונו, כדי לא לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלה עם הליכוד: ''יש כאן הטעיה. מנסים לייחס לנו את חוסר הנכונות לממשלת אחדות, וזה הכל תירוצים. זה לא בגלל חוסר אמון, הם לא רוצים משום שלפיד לא רוצה שתקום ממשלה כזאת. הוא רוצה שתקום ממשלת שמאל, ממשלת מיעוט שבה יוכל לטעון לרוטציה, או שילכו לבחירות ותקום ממשלת אחדות שבה תהיה רוטציה והוא יהיה בה. הוא גם לא רוצה שתקום ממשלת אחדות עם ליכוד חזק".

נתניהו ציין, כי במהלך המגעים הסכים הליכוד להתגמש, אך לא נענה מהעבר השני: "אנחנו הלכנו רחוק מאוד לקראתם, עשינו כל מיני הגמשות – וכל פעם תירוץ אחר". הוא טען כי בכחול לבן לא נטשו את הרעיון להקים ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת: "ממה שאני שומע, הם לא ויתרו בכלל על ממשלת מיעוט, שנתמכת על ידי תומכי טרור מובהקים שמתנגדים לפעולה העצומה שעשינו עכשיו נגד הטרור, ויתנגדו לכל דבר שקשור לכך. זה פשוט אסון למדינת ישראל, ואסון לביטחון. לכן הבעיה הייתה ונשארה קודם כל למנוע ממשלת מיעוט".

בתגובה לדברים, כתב לפיד בטוויטר כי "מתחיל להיות עצוב מה שקורה לביבי. הוא עושה הכל כדי לדחוף לבחירות, ואז לא מבין למה אף אחד לא מאמין לו שהוא לא רוצה בחירות. הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות: ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים, שנאחז בכיסא בשביל אינטרס צר אישי".

תגיות:יאיר לפידהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה