חדשות בארץ

נתניהו מודה למפגינים: "בטוח שהצדק ייצא לאור"

לאחר שבהפגנץ התמיכה בו הובלטו שלטים שבהם נכתב כי יש לשחרר את יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, מהכלא, נתניהו התייחס לכך הערב ואמר כי "גורמים בתקשורת תמיד ייקחו מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם כדי לעשות לכם דה-לגיטימציה, בניגוד להתעלמות שלהם ממקרים חמורים בהרבה בהפגנות השמאל"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר מפגן תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, תחת הכותרת "מצילים את המדינה, מפגינים נגד הפיכה שלטונית", הודה הערב (רביעי) נתניהו למשתתפים בו, וקרא להם לנהוג "באחריות, במסגרת החוק, ללא התלהמות וללא אלימות" בכל הנוגע לביקורת על מערכת אכיפת החוק. מלבד השרה מירי רגב וחברי הכנסת מיקי זוהר ושלמה קרעי, רוב בכירי הליכוד לא התייצבו בהפגנה.

נתניהו, שטען בהודעה מצולמת בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא "בטוח שהצדק ייצא לאור", המשיך לפקפק באמינות התהליך המשפטי נגדו, ואמר כי "שאלות קשות מאוד" התעוררו בניהול חקירותיו – שאלות שהוגדרו על ידו כ"מעלות חשד לפלילים על פעולות שאין להם מקום בשום מדינה דמוקרטית".

"שאלות אלה יש לברר עד תום, ולתקן את מה שחייבים לתקן", אמר נתניהו. "זוהי תמצית הדמוקרטיה - כי בדמוקרטיה אף אחד אינו מעל החוק. אף אחד אינו חסין מפני ביקורת, בדיקה וחקירה".

בעצרת נשאו המפגינים שלטים נגד מערכת אכיפת החוק ובגנות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לו קראו המפגינים להתפטר לאלתר מתפקידו. לצד השלטים השנוים-במחלוקת שקראו לחקור את פרקליט המדינה, שי ניצן, ולכלוא את התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, הובלטו שלטים שבהם נכתב כי יש לשחרר את יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, מהכלא. נתניהו התייחס לכך בהודעתו המצולמת ואמר כי "גורמים בתקשורת תמיד ייקחו מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם כדי לעשות לכם דה-לגיטימציה, בניגוד להתעלמות שלהם ממקרים חמורים בהרבה בהפגנות השמאל".

ההפגנה בתל אביב, אתמולההפגנה בתל אביב, אתמול

"הלכידות שאתם מפגינים בעניין זה ובעניינים אחרים חשובה למדינת ישראל ולי", סיכם נתניהו את דבריו. "היא נותנת לי את הכוח להמשיך להנהיג כדי לשמור על ארץ ישראל, על ביטחונם של כל אזרחי ישראל וכדי לממש הזדמנויות היסטוריות שלא חלמנו עליהם, ובראשן החלת הריבונות על בקעת הירדן".

השרה מירי רגב אמרה אתמול בנאומה כי "אנחנו מפלגה דמוקרטית שמאמינה לבית המשפט. תמיד אמרנו שיש שופטים בירושלים - ורק הם יכריעו. לא התקשורת, לא הפרשנים, לא השמאל ולא הכסף של האיחוד האירופי. שלטון החוק אינו מעל החוק".

רגב בנאומהרגב בנאומה

עם זאת, רגב הדגישה כי היא איננה מזדהה עם רבים מהמסרים הנאמרים בכרזות. "הכעס שלנו הוא כעס לגיטימי, אבל אסור שתחושות כעס יגרמו לפגיעה בשלטון החוק. יש כאן שלטים שצריכים לרדת. אולי מישהו שתל אותם. כל שלט לא חוקי שמנסה לגרור אותנו להסתה אנא תורידו אותו כי אנחנו בליכוד מאמינים בשלטון החוק".

תגיות:תיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה