פעילות הידברות

מחלקת חוגי בית של הידברות: "כמחצית מהמשתתפים מתקרבים ליהדות"

נתון מפתיע במלאת שבע שנים למחלקת חוגי בית של הידברות: "כמחצית מהמשתתפים מתקרבים ליהדות ומתחזקים בשמירת תורה ומצוות". בנוסף, כשמונת אלפים חוגי בית נערכו על ידי הידברות מאז הוקמה המחלקה

  • כ"ט חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במחלקת חוגי בית של הידברות כבר רגילים לסיפורים מרגשים של השגחה פרטית והצלת נפשות משמד רוחני פשוטו כמשמעו, אולם הסיפור שהחל להתגלגל לפני כשבועיים הפתיע גם את וותיקי הפעילים בארגון. מיד אחרי החגים נענו במחלקה לעשרות יהודים שביקשו לקיים בביתם חוג בית בהשתתפות רב או רבנית מטעם הידברות, בהתאם לקהל המשתתפים. מדובר על ממוצע של ארבעה חוגי בית המתקיימים מדי ערב בכל רחבי בארץ. לכל מפגש מגיעים עשרות אנשים, בעיקר מהציבור החילוני והמסורתי.   

בסיומו של חוג בית בשכונת מצוקה ניגשת משתתפת נבוכה לרבנית מנחת הערב ומספרת בדמעות על אחותה, העומדת לטוס בקרוב לחו"ל ולהינשא לגוי. "הוריי שבורים ורצוצים מהצעד הנואל, אולם כמה שביקשנו והתחננו היא עדיין נחושה בדעתה להתבולל" סיפרה. הרבנית לקחה את הפרטים והכניסה לתמונה את מנהלת מחלקת המאבק בהתבוללות מבית הידברות, הגב' קלינה שוורץ, שיחד עם פעילי קירוב מקומיים החלה מיד בפעילות נמרצת להצלת בת ישראל מאבדון רח"ל, בהתאם להנחיות רבני הארגון.

"זה ממש לא מקרה נדיר לצערנו", מציינת הרבנית אביבה בן דוד, מנהלת מחלקת חוגי בית בהידברות. "אנחנו מגיעים מדי יום לקהלים רחבים בערים הגדולות, כמו גם בקיבוצים ובמושבים. אם בשנים הראשונות קיימנו בסביבות 30 חוגי בית בחודש, הרי שבשנה האחרונה הגענו בס"ד לשמונים חוגי בית לפחות, ויש חודשים שהגענו  גם למאה ועשרים חוגי בית. הכול מאורגן ומטופל במסירות ובמאמנות על ידי הפעילים השותפים לשליחות הקדושה של קירוב יהודים לאביהם שבשמיים. הנה רק בחודש האחרון, חודש החגים שעבדנו במתכונת מצומצמת, זכינו לקיים 47 חוגי בית בכל רחבי הארץ".

בהנהלת הידברות מציינים כי בעקבות חוגי הבית נפתחו מספר מחלקות, הנותנות מענה וסיוע למבקשים להתקרב ליהדות במגוון תחומים, כאשר במקרים רבים מדובר על יהודים שהשתתפו בחוג בית ונחשפו לראשונה לנועם התורה והמצוות. "כמחצית מהמשתתפים בחוגי הבית של הידברות מבקשים להתחזק בשמירת תורה ומצוות, ושומרים על קשר עם פעילי הארגון. כך למשל חלק נכבד מהמשתתפות מופנות למחלקת 'טהרת המשפחה' בארגון, זאת לאחר הצטברות של פניות מצד משתתפות ששמעו לראשונה בחוג בית על המשמעות וההשלכות שיש לשמירה על טהרת הבית כהלכה, והן מבקשות סיוע והדרכה בנושא חשוב זה".

הרבנית דוד מציינת שחלק גדול מחוגי הבית לנשים נערכים במתכונת של ערב הפרשת חלה, שהפכה לפופולארית במיוחד בשנים האחרונות. "יש נשים שהחלו לשמור שבת כדי שיוכלו לקיים סעודת שבת משפחתית ולאפות לקראתה חלות, כך שיוכלו לקיים את מצוות הפרשת חלה שריגשה אותן כל כך והציתה בהם הניצוץ היהודי.."

רפרוף מהיר ברשימת חוגי הבית שנערכו בשנה האחרונה על ידי הידברות מעלה את שמותיהם של עשרות קיבוצים חילוניים למהדרין, מצפון לדרום. מתברר כי הצימאון לדבר השם כבר פלש מזמן לתחומי הקיבוצים, וגם כאן הסיפורים המדהימים נראים כלקוחים מעולם הדמיון, אולם הכול נתמך בעובדות ובעדות ראייה ושמיעה.

"לפני כשלוש שנים למשל הוזמנו לחוג בית בקיבוץ גלאון, מקיבוצי השומר הצעיר, על ידי תושבת המקום שחזרה בתשובה. היא פשוט דפקה דלת דלת והזמינה את נשות הקיבוץ לערב הפרשת חלה. לא פחות. לערב הגיעו עשרות מתושבות הקיבוץ , רובן מחוסר נעימות לסרב להזמנה. אם בתחילת הערב הייתה אווירה של חשדנות וניכור, הרי שמהר מאוד החומות התמוססו והלב היהודי נפתח לשמוע ולהקשיב. הרבה דמעות של טהרה והתרוממות רוח זלגו שם באותו הערב, כאשר לקראת סיום ניגשות מספר משתתפות מבוגרות לרבנית ומציינות בדמעות שזאת הפעם הראשונה בחייהן שהם נחשפות בכלל למושגים יהודיים. המפגש היה בעשרת ימי תשובה, והרבנית שוחחה על משמעות היום הקדוש ביותר בשנה ליהודים. באותו מעמד הצהירו חמש נשים שהן הולכות לצום ביום הכיפורים הקרוב לראשונה בחייהן ! ומדובר על נשים שחלקן עברו מזמן את גיל שישים..

זרעי הקירוב שניטעו באותו ערב נבטו וצמחו בהמשך למהפכה של ממש, כאשר שנה לאחר מכן כבר התקיים 'משדר קירוב' מיוחד של הידברות במרכז הקיבוץ, וכיום ב"ה מקיים הידברות פעילות קירוב עניפה בעשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ.  

מחלקת חוגי בית הוקמה לפני שבע שנים בהוראת רבני הידברות במטרה לאפשר לכל יהודי המעוניין לקיים מפגש חיזוק רוחני להוציא זאת לפועל בסיוע פעילי הארגון ובהובלת רב או רבנית מטעם הידברות. במהלך המפגש מתקיימת הרצאה מרתקת בנושא המתאים לקהל השומעים, ולאחר מכן מתקיימים רב שיח עם שאלות ותשובות בנושאי יהדות והלכה,  והכול כמובן ללא כל תשלום.

מחלקת חוגי בית ערכה בשבע שנות פעילותה קרוב לשמונת אלפים חוגי בית בס"ד, בהשתתפות כרבע מיליון איש, כאשר בארגון מציינים כי במקרים רבים מדובר בצעד הראשון של המשתתף בדרכו לחיק היהדות הנאמנה, כאשר הוא זוכה לליווי והדרכה צמודה של פעילי הארגון, בהתאם להכוונת רבני הידברות שליט"א.

תגיות:חוגי ביתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה