חדשות בארץ

שר הביטחון הורה: הפסקה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את מערכת הביטחון להיערך ליישומה של מדיניות חדשה, לפיה ייעצר באופן מוחלט שחרורן של גופות מחבלים, וזאת במסגרת מהלך הרתעתי רחב. ההחלטה תובא לאישור הקבינט המדיני-בטחוני. משפחת גולדין: "מחזקים את החלטת שר הביטחון"

בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי (קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. כך נמסר היום (רביעי) ממשרד הביטחון.

החלטתו של בנט, המהווה שינוי במדיניות, התקבלה לאחר מספר דיונים שקיים עם בכירי מערכת הביטחון בנושא ההרתעה. המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בפני שרי הקבינט המדיני-בטחוני, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט. לדברי בנט, מדובר בצעד אחד המהווה "חלק ממהלך הרתעתי רחב יותר".

אם ההנחיה החדשה תאושר, המשמעות היא שכל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. עם זאת, מקרים חריגים – כגון גופותיהם של מחבלים קטינים – יועברו להכרעת שר הביטחון, לשיקול דעתו בהתאם לנסיבות.

כזכור, בחודש ספטמבר החליט בג"ץ ברוב קולות כי המדינה רשאית להחזיק בגופות מחבלים, לצורך שימוש בהן כקלפי מיקוח במשא ומתן עתידי עם ארגוני טרור על עסקת חילופי שבויים. ההחלטה, שהתקבלה בהרכב מורחב של שבעה שופטים, ביטלה החלטה שהתקבלה בדיון קודם בסוגיה בסוף 2017, בה נקבע כי המדינה אינה יכולה להחזיק בידיה גופות מחבלים לצורכי משא ומתן.

משפחת גולדין בירכה את בנט על המדיניות החדשה, וקראה לו להרחיבה ולהפסיק את החזרתם של מחבלים חיים לרצועת עזה. "אנו מחזקים את החלטתו של שר הביטחון. לא יעלה על הדעת שבזמן שהחיילים בידי חמאס נמשיך לשחרר מחבלים מתים או חיים", נאמר בהודעה שפרסמה המשפחה. "שחרור מחבלים הוא פרס שלא ניתן להעניק לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו את החיילים והאזרחים". 

עוד נמסר מטעמה של המשפחה, כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב בפנינו כי לא תתקיים הסדרה מבלי להשיב את הבנים הביתה, ואנו מצפים לראות שהפרוייקטים הכלכליים-אזרחיים לא יקודמו כל עוד הבנים בעזה".

תגיות:נפתלי בנטגופות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה